عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر هم‌اندیشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛ آموزش در دانشگاه علوم پزشکی هم‌زمان با ارتقای کیفیت باید گسترش و توسعه یابد

دکتر مرادعلی فولادوند در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: دانشگاه‌ها در دو سال تحصیلی گذشته شرایط جدیدی را تجربه کردند و هرچند دانشجویان با آموزش مجازی از ادامه تحصیل بازنماندند ولی اطمینان از کیفیت این نوع آموزش‌ها به ارزشیابی دقیق و معتبری نیاز دارد.
وی تصریح کرد: با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای بازنماندن از تحصیل به فضای مجازی روی آورده و آموزش‌ها در بستر الکترونیک ادامه پیدا کرد.
دکتر فولادوند اضافه کرد: روند گسترش آموزش باوجود شیوع کرونا بیشتر کمی بوده و اطمینان از کیفیت آن‌ها به چارچوب ارزشیابی دقیق و معتبری نیاز دارد.
وی تصریح کرد: البته فضای مجازی باوجود همه تهدیدهایی که برای آموزش داشته ولی فرصت‌های بسیاری نیز در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار داده هرچند که تعامل دانشجویان و اساتید در آموزش حضوری محبتی است که جای خالی آن همواره در فضای مجازی به چشم می‌آید.
دکتر فولادوند اضافه کرد: آموزش مجازی به شکل ۱۰۰ درصدی، آسیب‌های خاص خود را دارد و عوارض و آسیب‌های جدی به‌نظام آموزشی در دانشگاه‌ها وارد کرده است.
دبیر هم‌اندیشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شیوع کرونا باعث شده که بخش عمده آموزش در تمامی دانشگاه به‌صورت مجازی برگزار شود و کار سختی بر دوش اساتید و دانشجویان تحمیل کرد.
دکتر فولادوند اضافه کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که آموزش علوم پزشکی هم‌زمان با ارتقای کیفیت گسترش و توسعه یابد.
نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور دکتر حسن ملکی زاده سرپرست دانشگاه، حجت‌الاسلام مهدی جمالی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حیدر عزیز نژاد مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست دانشگاه، دکتر مرادعلی فولادوند دبیر هم‌اندیشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در سالن اجتماعات واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳