عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دکتر خسرویان در سفر به کرمان و در دیدار با امام جمعه آن استان مطرح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با همکاری مسئولین استانی می‌تواند به شکوفایی اقتصادهای محلی و کسب و کارهای مهارتی کمک کند.

دکتر خسرویان، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای، یک روز پیش از شروع اختتامیه دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ذوالفقار، به شهر کرمان سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عرفان خسرویان، در بدو ورود به شهر کرمان با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا، مرقد نورانی شهید سردار سپهبد، حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش را زیارت و ادای احترام کرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دیدار با نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان، ضمن تاکید بر تولید خوشه‌های کسب و کار از طریق دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها راه محرومیت‌زدایی و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های سنتی در بازه ۱۴ تا ۱۵ سال، دانشجویان وارد بازار کار می‌شوند، اما ۷۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بعد از گذشت بازه زمانی ۲ الی ۴ سال، جذب بازار کار خواهند شد.
دکتر عرفان خسرویان با ابراز خرسندی از نرخ پایین بیکاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، خواستار توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی به این دانشگاه شد. وی راهکار کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان را ایجاد کارگاه‌های کوچک زودبازده دانست و تصریح کرد: احیای بسیاری از حِرَف در حوزه‌های کشاورزی، مهارتی و صنایع دستی امری ضروری است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با بیان خاطراتی از سردار سپهبد، شهید حاج قاسم سلیمانی، تفکر آن شهید را مقابله با اشرار و هدایت آن‌ها به سمت تولید و کار عنوان کرد.
دکتر خسرویان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در فصل جدید خود پیشران کسب و کارهای مهارتی خواهد بود و با همکاری مسئولین استانی می‌تواند به شکوفایی اقتصادهای محلی و کسب و کارهای مهارتی کمک کند. ایشان، با اشاره به زیرساخت‌ها، دانشجویان و استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: ترویج فرهنگ کار و اشتغال زایی در میان جوانان، راه مقابله با ناامیدی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکترعلیدادی سلیمانی و عضو شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری "ذوالفقار" با تبریک انتصاب دکتر عرفان خسرویان به سمت سرپرستی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آرزوی توفیق برای ایشان در سمت جدید ابراز داشت: سازمان مرکزی دانشگاه، دانشگاه استان و همکاری مسئولان محلی سه ضلع کمک‌کننده جهت تحقق اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند. ایشان کمبود تجهیزات کارگاهی و عدم ارتباط دانشگاه با بازار را دو نقطه‌ضعف فعلی دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای باید به سمت جذب سرمایه از بخش خصوصی برود.
دکتر عرفان خسرویان در پایان با قدردانی از بیانات و راهنمایی‌های نماینده محترم ولی‌فقیه در کرمان، همدلی، توجه و حمایت همه‌جانبه مسئولان استان از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان را خواستار شد.