عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان دیلم؛ مسئولین فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را مدنظر قرار دهند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم، ناصر کشاورزی در نشست ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شرایط رو به بحران پیش می‌رود و در این وضعیت مدیریت باید مدیریت بحران باشد.
فرماندار دیلم افزود: حفظ سلامتی کلیه اقشار جامعه در شهرستان دیلم بر هر چیزی ارجحیت دارد و ما تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
وی اظهار داشت: در بحث تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌ها این موضوع بررسی می‌شود و حتماً نتیجه به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان دیلم گفت: آمار مبتلایان به کرونا به‌صورت روزانه در شهرستان دیلم روبه‌پیشرفت است و قطعاً در روزهای آتی تغییر رنگ را در شهرستان خواهیم داشت.
دکتر ده بزرگی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که آمار مرگ‌ومیر را به‌شدت کاهش می‌دهد، انجام واکسیناسیون است، شهروندان به این نکته نیز توجه داشته باشند در صورت دارا بودن علائم مشکوک به کرونا تا بهبود وضعیت و با مشورت پزشک، از تزریق واکسن خودداری کنند.
وی بابیان اینکه رشد آمار مبتلایان به کرونا را به‌صورت تصاعدی در سطح کشور شاهد هستیم تصریح کرد: بهترین راه‌های مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع تماس با فرد بیمار و خودداری از حضور در تجمعات است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در همین راستا بیان کرد: طی هفته‌ای که سپری شد متاسفانه ۲۵ مورد مبتلابه کرونا در شهرستان دیلم شناسایی شد.
انتقام عزیز زاده با اشاره به اینکه بیشتر مبتلایان جمعیت زیر ۴۰ سال هستند افزود: لازم است تا قبل از اینکه وضعیت رو به وخامت برود و رنگ وضعیت شهرستان تغییر کند تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت زیر ۱۲ سال واکسینه نشده‌اند، گروه سنی آسیب‌پذیری در مواجهه با کرونا هستند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: جا دارد از فرماندار شهرستان که در بحث نصب سیستم گرمایشی در سالن واکسیناسیون اقدامات ویژه‌ای را انجام دادند و جزء معدود شهرهایی بوده‌ایم که سیستم گرمایشی را نصب‌کرده‌ایم، تشکر و قدردانی نمایم.
انتهای پیام/ م.ب ۳۰۶۰