عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:توانمندی این دانشگاه می تواند الگوی سایر دانشگاه های کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دکتر علی شریفی زارچی در بازدید میدانی از این دانشگاه با بیان اینکه؛ نیروی تیمی کم این دانشگاه از نظر تخصص و تجربه در حوزه فناوری اطلاعات فوق العاده عمل کرده اند گفت: عملکرد واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در بخش امنیت شبکه و سامانه ها ، استفاده از زیرساخت به روز ارتباطات، نرم افزار، آموزش مجازی و اپیدمیولوژی و تحلیل داده های زیستی قابل تقدیر است.

مدیرکل آمار و فناوری وزرات بهداشت افزود: در بررسی انجام شده، نشان از شگفت انگیز بودن برخی فعالیت ها در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دارد و می شود با راه اندازی یک نمایشگاه مجازی دست آوردهای این دانشگاه در دسترس دانشگاه های سراسر کشور قرارداده شود و بی شک این دانشگاه می تواند بعنوان الگویی برای تمام کشور معرفی شود.
شریفی زارچی گفت: این دانشگاه قابلیت پیشرفت بیشتر و تبدیل شدن به یک قطب، در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده در زمینه علوم پزشکی را دارد.
مدیرکل آمار فناوری اطلاعات بیان کرد: اقدامات معاون پژوهشی و همکارانشان در علوم پزشکی شاهرود در زمینه ثبت و تحلیل عوارض واکسن کرونا، تاثیرگذاری واکسن های مختلف، کاهش بستری و قربانیان، کوید۱۹ فراتر از حد تصور بوده است.
شریفی زارچی در پایان ادامه داد:  توسعه و بومی سازی و بهره برداری از یک فایروال لایه باز، راه اندازی بستر ارتباطی IP و داده، بهره گیری از زبان برنامه نویسی R با سه نیروی متخصص، به عنوان زبان پیشرفته  تحلیلی که شاید در وزارت نیز نمونه اش وجود نداشته باشد از موارد شاخص موجود در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است و می تواند الگوی بارزی در سراسر کشور باشد.