عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: افزایش کیفیت مراقبت‌های دوران بارداری می‌تواند باعث کاهش مرگ نوزادی شود

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حمید حبیبی نیا اظهار داشت: با پیشگیری از تولد هر نوزاد نارس می‌توان از تحمیل بسیاری از هزینه‌ها بر خانواده و جامعه، ایجاد معلولیت در کودکان و همچنین مرگ‌های کودکان جلوگیری کرد.
وی ضمن بررسی پرونده مرگ کودکان در سه‌ماهه پاییز گفت: افزایش کیفیت مراقبت‌های دوران بارداری و شناسایی مادران باردار مستعد زایمان زودرس می‌تواند باعث کاهش مرگ نوزادی و مرگ کودکان ۵۹-۱ ماهه شود.
متخصص کودکان و نوزادان شهرستان بوشهر نیز عنوان داشت: باید به خانواده‌ها بر اهمیت مراقبت‌های دوران نوزادی و نقش این مراقبت‌ها در تشخیص و درمان به‌موقع بیماری‌ها تاکید گردد و در زمان دریافت مراقبت، آموزش‌های بهداشتی لازم به خانواده ارائه شود.
دکتر محمود موذن خاطرنشان کرد: با بالا رفتن کیفیت مراقبت‌های بهداشتی دوران بارداری به‌ویژه غربالگری به‌موقع بیماری‌های ژنتیکی جنین و اقدامات تشخیصی و درمانی به‌موقع، می‌توان باعث کاهش تولد نوزادان با مشکلات مادرزادی و ژنتیکی و نیز کاهش مرگ کودکان زیر ۵ سال شد.
کمیته مرگ نوزادی و کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه با حضور معاون فنی مرکز بهداشت، متخصص اطفال، مسئول واحد سلامت خانواده، کارشناس برنامه کودکان و تعدادی از مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شد.
انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰