عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: توسعه متوازن یکی از سیاست های مهم و اساسی هست که پیگیری خواهیم کرد.

دکتر شیبانی گفت :ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه محترم و مسئولین محترم میامی بویژه در دوران کرونا، تلاش مضاعف و همکاری خیلی خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود داشتند .

دکتر شیبانی گفت : خدمت در سنگر سلامت یک کار سنگین و طاقت فرساست بویژه مسئولیت در این حوزه اولا که یک روحیه خدمت را می طلبد و ثانیا که از خود گذشتگی و داشتن روحیه ایثار باید در فرد وجود داشته باشد .

وی افزود :دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان مراکز خدمت رسان در حوزه سلامت یک پهنه گسترده از خدمات را در حقیقت دارند ارائه می دهد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان داشت : این خدمات از سطح تک‌تک افراد در روستاها را شامل میشود، تا شهرها و شهرستان‌های بزرگ، مراکز دانشگاهی تا خانه های بهداشت، طبیعتا در یک پهنه بزرگ و گسترده بدین ترتیب حقیقتا انجام خدمت بسیار کار سختی است .

دکتر شیبانی تصریح نمود : من احساس کردم که دکتر محمدحسنی علیرغم تلاشی که در این مدت داشتند در عین حال برای گفتن خدمت خودشان این فرد دچار استرس و اضطراب هستند که نشان می دهد، علیرغم تلاش کرده ولی در عین حال، رضایتی که باید خودش داشته باشد، ندارد و من احساس می‌کنم که اگر انسان در عرصه سلامت هر چه که تلاش بکند ولی در عین حال باز در انتها ممکن است احساس بدهکاری رو داشته باشد .

لذا من در ابتدا تشکر می کنم از همه مسئولان محترم میامی، امام جمعه محترم، فرماندار محترم، معاونت محترم فرمانداری که بویژه در دوران کرونا، تلاش همه همکاران را دیدند، همگام با همکاران ما حرکت کردن و نتایجی که ما در خصوص کرونا گرفتیم به مدد این همکاران بود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: حوزه سلامت حوزه ای است که سطح خدمات  آن سطح لایقف ندارد. یعنی اینکه شما تمام مردم در نقاط مختلف یک شهرستان و یک استان سطح بالای خدمات رو طلب می کند، این در حالی است که  ظرفیت های دانشگاه ها، ظرفیت های محدودی است. استانداردها، دستورالعمل‌ها و اینها اجازه خدمات حد ایده آل را به همه نمی دهد ولی در کنار این دستورالعمل ها، نیازهای مردم، باز هم باید دیده بشود و نیازهای مردم باید مرتفع شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  اظهار داشت :برای یک مدیر سلامت، بسیار مهم است که بتواند از یک هماهنگی در واقع درون بخشی برخوردار باشد و هم از یک هماهنگی برون بخشی باشد .و در این راه باید چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشد در ابتدا باید یک هماهنگی داخل بخشی ایجاد بکند یعنی بتواند از همه نیروهایی که دارد، حداکثر استفاده را ببرد و از حداکثر توان این عزیزان استفاده بکند نکته دومی این است که یک همکاری بین بخشی خوبی داشته باشیم به این معناست که ما در دوران کرونا، این همکاری بین بخشی را به خوبی تجربه کردیم شما دیدید که نتایج خوبی که ما از بحث کرونا در کشور گرفتیم و به ویژه در منطقه میامی نتایج خوبی که گرفتیم .

وی گفت : بحث متوازن کردن توسعه سلامت در منطقه مد نظر ماست. در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نقاطی که وجود دارد از نظر برخورداری بسیار متفاوت ما یک مرکز را داریم در شاهرود نظر برگزاری تجهیزات پزشکی شرایط خوبی دارد افتاده هم داریم به نام کالپوش که واقعا وقتی آنجا انسان ورود میکنه می بینیم که کمترین امکانات را ما در آن منطقه نداریم. طبیعتا اگر ما صرفا به فکر مرکز باشیم آنچه که اتفاق خواهد افتاد این است که ما محیط را خالی می کنیم و به سمت مرکز حرکت می‌کنیم. اما اگرتوسعه متوازن سلامت را مد نظر قرار بدین معنا که در هر نقطه ای از شهرستان فرقی نمی کند هر نقطه‌ای بنا به فراخور و شرایط خودش آن امکاناتی که باید داشته باشد به آن اختصاص بدهیم. مثلا اگر تقاضای منطقه کالپوش یک مرکز بهداشت به اصطلاح شبانه روزی است، این وظیفه ماست مرکز بهداشت شبانه روزی را ایجاد بکنیم و قطعاً هم خواهیم کرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود :اما در مرکز میامی یه چیزی که خیلی حائز اهمیت است و اشاره شد که سال‌ها در عین حال این پروژه در دست ایجاد و احداث هست بحث بیمارستان میامی است .

دکتر شیبانی گفت :بیمارستان میامی در ابتدا چون هویتی نداشت چون پروانه ای نداشت به صورت درمانگاهی یکی از درمانگاه‌های بیمارستان امام حسین بود. اما با پیگیری هایی که انجام شد معاونت درمان وزارتخانه مجاب شد یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی رو برای بخش میامی در نظر گرفته شود و اولین تعریف بیمارستان ۳۲ تختخوابی بود که در جاهای دیگر کشور مشابه نداشت . اما به هر حال تجهیز نمودن آن در حال پیگیری است و آقای دکتر خانی نماینده محترم هم در بحث تجهیز بسیارکمک کردند و انشالله در آینده نزدیک تجهیزات این بیمارستان را هم بگیریم و بیمارستان ۳۲ تختخوابی میامی را افتتاح نماییم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  بیان داشت :سعی کردیم که حضور پزشکان متخصص داخلی،اطفال، قلب و زنان را در بیمارستان میامی به صورت دائمی، چند روز در هفته داشته باشیم و خدمات بستری رو بعد از افتتاح بیمارستان سال ها خواهیم داشت .