عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا با تشکل بسیج دانشجویی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا در نشست هم اندیشی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه گفت: برای رشد فرهنگی، اعتقادی و توانایی مدیریتی دانشجویان برنامه هایی در دست اقدام است که در این راه بسیج دانشجویی میتواند همراه ما باشد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر محمدکاظم وکیل ضمن قدردانی از دانشجویان و لزوم اهمیت برگزاری نشست های دانشجویی، بر تداوم و توجه کیفی به نشست های دوره ای و اهمیت مشارکت و همراهی دانشجویان در اجرای برنامه های ارزشمند و فعالیت های ناب دانشجویی تاکید کرد .

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن تبریک انتصاب دکتر وکیل گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه به عنوان اولین و تنها تشکل دانشجویی، در زمان بیماری کرونا، همراه و همگام حوزه سلامت بود .

امیرحسین گزین افزود: مسیر بسیج به طور عام و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی فسا به طور خاص ضامن موفقیت و شتاب بیشتر در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و زنده کردن مرجعیت علمی بومی در دانشگاه ها به خصوص در حوزه سلامت در دانشگاه و جامعه است، لذا رسالت ما و هدف ما به عنوان جوانان نخبه و بسیجی این است که شما را در این مسیر همراهی کنیم و لازمه این امر اهمیت دادن به بسیج و ارزش قائل شدن برای دغدغه بسیجی هاست .

وی ادامه داد: طبق آیین نامه قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوب جلسه ۱۷۹ مورخ ۸۸/۳/۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، بسیج دانشجویی موظف به گسترش دادن فرهنگ و تفکر بسیجی و ارتقاء معرفت دینی و بینش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان و همچنین دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در عرصه های گوناگون فکری، فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و صنفی در دانشگاه ها میباشد.

گزین تاکید کرد: امروز نیزبسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا در اکثر حیطه ها از جمله مطالبه گری و گفتمان سازی، پژوهش و فناوری، رشد و کادرسازی عملیات های جهادی امور فرهنگی مشغول به فعالیت و اثر گذاری است، که طبق ایین نامه مصوب شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی ملزم به تامین مکان و امکانات مورد نیاز کانون‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های بسیج دانشجویی خواهند بود .

در ادامه نجمه محمودی مسوول کانون جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه، با اشاره به اقدامات جهادگران بسیجی در ایام شیوع کرونا گفت: طرح شهید سلیمانی از آذر ماه سال گذشته در جهت مقابله با بیماری کرونا آغاز شد و جهادگر بسیجی در حوزه های واکسیناسیون، انجام تست کرونا و فعالیت های بیمارستانی در درمانگاهکوثر، سالن فتحیان، مسجد حمزه، درمانگاه های دستغیب و حمزه، بیمارستان ولی عصر و... به صورت تیم سیار فعالیت دارند و تاکنون بیشتر از۱۱۰نفر از دانشجویان رشته های مختلف، در این طرح سازماندهی و فعالیت نموده اند و از دیگر اقدامات جهادگران بسیجی، کمک هزینه کرایه و شارژ ۲۰ کپسول ۲۰لیتری و ۵کپسول ۴۰لیتری اکسیژن تهیه و توزیع ماسک به بیماران کرونایی نیازمند می باشد .

در پایان، مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی مطالباتی را به نمایندگی از سایر دانشجویان مطرح نمود .