عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جلسه هم اندیشی اجرای گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت آموزش و اطلاع رسانی برگزار شد


وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل جلسه هم اندیشی اجرای گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ با محوریت آموزش و اطلاع رسانی خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این جلسه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه در بیست و ششمین روز از دیماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان تشکیل شد.
وی تصریح کرد: این جلسه پیرو دستورالعمل وزارت متبوع مبنی بر واگذاری حیطه آموزش و اطلاع‌رسانی در گام ششم اجرای طرح به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش برگزار شد.
به گفته درخشان، در این جلسه با اشاره به خطر شیوع سویه امیکرون در استان بر ضرورت اقناع افکار عمومی برای تکمیل واکسیناسیون تاکید شد.
وی، تسهیل روند پاسخ گویی به سوالات اصحاب رسانه در خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ ، رصد دقیق اخبار و اطلاعات درج شده در کانال ها و فضای مجازی و پاسخ به موقع به افکار عمومی با تهیه محتوا و نشر در کانال های معتبر و استفاده ازظرفیت های مردمی ازجمله مساجد، بسیج، خیرین و سمن ها و سایر سرمایه های عمومی برای آموزش، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی و برای تکمیل واکسیناسون کووید ۱۹ را از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه برشمرد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حفظ حساسیت ها و سطح هوشیاری نسبت به عواقب و خطرات شیوع موج جدید بیماری کرونا با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و آثار مخرب تعطیلی بازار شب عید بر معیشت مردم و با توجه به خستگی روحی مردم از حجم بالای استرس و اعمال محدودیت های کرونایی از دیگر مباحث مورد تاکید در این جلسه بود.
درخشان افزود: استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها و فضای مجازی برای ترغیب و تشویق مردم به تکمیل واکسیناسیون، آموزش و فرهنگ سازی به منظور ایجاد اعتماد و انگیزه اجتماعی نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین کمیته اطلاع رسانی و سایر کمیته های مختلف و ارائه منظم گزارش عملکرد کمیته ها و توفیقات حاصل شده در امر مدیریت و کنترل شیوع بیماری از دیگر مباحث مورد تاکید در این جلسه بود.
به گفته وی، در پایان مقرر گردید، در اسرع وقت کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مقابله با کرونای استان چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگانی از سازمان های متولی تشکیل شود.