عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشکده داروسازی

مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشکده داروسازی
مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشکده داروسازی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران روز بیست و هفتم دی ۱۴۰۰ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران: دکتر عبدالرضا پازوکی در این مراسم گفت: در سالهایی که مسئولیت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران را بر عهده داشتم، مجوز تاسیس چهار دانشکده را گرفتیم و زمینه ای شد تا تعداد دانشکده ها به عدد یازده برسد.
وی با بیان اینکه جا دارد از زحمتهای دکتر عین الهی و دکتر لنکرانی به عنوان وزیر وقت یاد کنیم،  خاطرنشان کرد: این مجوز تنها در مورد دانشکده فناوری های نوین و بهداشت روان محقق شد. بحران ادغام دانشگاه ها که چالش جدی برای نظام آموزش کشور ایجاد کرد و اصلاح آن اقدام اشتباه که با احیای دانشگاه شکل گرفت، فرصتی فراهم شد تا مجوز دانشکده های دندانپزشکی و دارو سازی نیز به مرحله عمل برسد.
دکتر پازوکی از زحمات دکتر مجبد داوری؛ رییس سابق دانشکده داروسازی تشکر کرد و افزود: امیدوارم با حضور دکتر مرتضوی به عنوان چهره شاخص علمی در حوزه داروسازی کشور در راستای رسیدن به افق ۱۴۰۴ و مرجعیت علمی در سطح منطقه به طور جدی تلاش کنیم.
دکتر مجید داوری؛ رییس سابق دانشکده داروسازی نیز با اشاره به اهمیت رضایتمندی، همدلی و همراهی اساتید و دانشجویان در پیشرفت دانشکده داروسازی، گفت: دانشکده داروسازی پردیس بین الملل می تواند ظرفیت های بهتر و بیشتری برای دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد کند.
دکتر سید علیرضا مرتضوی؛ سرپرست جدید دانشکده داروسازی پردیس بین الملل در ادامه اظهار کرد: در شان دانشگاه علوم پزشکی ایران است که این دانشکده دانشجوی دولتی از کنکور داشته باشد. موقعیت خوبی است که دانشجوی روزانه جذب کنیم تا بستری برای رشد بعدی مجموعه شود.
وی با بیان اینکه دانشکده داروسازی اگر نگاه بین المللی و منطقه ای داشته باشد، می تواند پایلوت کارآمد کردن داروسازی باشد، افزود: موتور محرک پژوهش، دانشجوی PHD است. چرا که رقابت در بازار دانشجوی خارجی زیاد است.
دکتر مرتضوی در ادامه این موضوع که دانشکده داروسازی این پتانسیل را دارد، به عنوان دانشکده محصول محور فعالیت کند، گفت: با توانمندی تیم مدیریتی دانشگاه باید به سمت دانشگاه نسل سوم، شکل گرفتن هسته فناور و شرکتهای دانش بنیان برویم و محصول تولید کنیم.
پایان مطلب//