عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

در جوار خوابگاه‌ها و فضاهای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای

فعال سازی کارگاه‌های مهارت‌محور


به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از اداره کل امور دانشجویی، در راستای توانمندسازی دانشجویان در پیشبرد اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای و در جهت توسعه فرهنگ خودباوری، خودکفایی و حفظ منزلت اجتماعی دانشجویان نیازمند طالب کار و همچنین گسترش و تعمیق فرهنگ کار و تحصیل و مدیریت اوقات فراغت، تنوع‌بخشی و نوآوری در سطح خوابگاه‌ها، توسعه فرهنگ کارآفرینی و خلاقیت با تاکید بر نقش موثر و فعال آنان در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، دستورالعمل‌های دانشجویی با رویکرد تولیدمحور را تدوین و به تصویب هیئت امنای دانشگاه رساند.

بنابراین این گزارش، از مهم‌ترین اهداف تدوین دستورالعمل مذکور، راه‌اندازی کارگاه‌‌های مهارت ‌محور است که موجب اشتغال مولد و پایدار و همچنین مهمترین رکن تحقق حماسه اقتصادی می‌باشد. تلاش مصمم مجموعه، گام برداشتن در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار می‌باشد که توسعه کشورمان را به دنبال خواهد داشت و کشور را به سمت خودکفایی پیش می‌برد.

گفتنی است با تایید و رای شورای حمایت صندوق رفاه، تعداد ۳۰ کارگاه، مجوز فعالیت گرفتند و معاونت دانشجویی با عنایت به اهداف ارزشمند مذکور، راه‌اندازی کارگاه‌های دانشجویی در محیط خوابگاه را با رویکرد تولیدی، آموزشی در محورهای زیر در دستور کار خود قرار داده است.

بهره‌گیری از توانمند‌ی‌های دانشجویان در پیشبرد امور خودکفایی و اشتغال‌زایی، ایجاد بستر مناسب به منظور کسب تجربه دانشجویان برای بازار کار، مشارکت بیشتر دانشجویان در توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و کمک به دانشجویان به منظور بهبود وضعیت معیشتی آنها از دیگر اهداف این طرح است.

اهم فعالیت‌های کارگاهی مورد نظر با رویکرد تولیدمحور در رشته های طراحی دوخت،  فرش، مربی کودک، کشاورزی، گرافیک، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی، قلم‌زنی، سازه‌های چوبی و رشته‌های فنی در قالب کارگاه های تخصصی تولیدی، آموزشی و محصول‌محور در حوزه های دوخت ایران اسلامی، پوشاک، فرش و تولید وسایل کمک‌آموزشی ویژه مهدهای کودک و محصولات سلامت‌محور خواهد بود.