عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

ارائه نظرات رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در اولین سمینار مجازی تکمیل و به روز رسانی ویراست دوم برنامه تحول کشاورزی با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اولین سمینار مجازی تکمیل و به روز رسانی ویراست دوم برنامه تحول کشاورزی با رویکرد جهادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان، دکتر بلالی سرپرست دفتر سیاست‌ها و مطالعات راهبردی، رئیسان موسسه‌ها، پژوهشگاه، پژوهشکده و مراکز ملی و استانی، مدیران برنامه‌های راهبردی و مجریان طرح‌های کلان و سایر مدیران ستادی سازمان به صورت حضوری و مجازی در سالن اندیشه سازمان برگزار شد .

دکتر خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان، با تاکید بر اینکه در راستای برنامه تحول بخش کشاورزی در دولت سیزدهم می‌بایست نقش سازمان تات و موسسات و مراکز وابسته آن متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود ترسیم گردد اظهار داشت: مهمترین ماموریت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نقش‌آفرینی در مسائل و مشکلات اولویت‌دار بخش کشاورزی با نگاه انقلاب بهره‌وری است .

دکتر خیام نکویی، دنبال نمودن یک هدف واحد برای تمام موسسات و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه تات در جهت دستیابی به اهداف برنامه تحول کشاورزی با رویکرد جهادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است نقش واقعی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در دستیابی به اهداف بخش کشاورزی روشن، شفاف، اثربخش و تاثیرگذار باشد .

رئیس سازمان، با اشاره به کمبود منابع آبی و دیگر محدودیت‌های منابع در کشور گفت: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تنها راه دستیابی به یک امنیت غذایی پایدار در کشور است و مطمئناً رسیدن به آن می‌بایست از مسیر نقش‌آفرینی سازمان تات در مسائل اولویت‌دار بخش کشاورزی طی شود.

در این سمینار مجازی دکتر حسین کربلائی خیاوی با بیان اینکه تفاهم و همکاری نزدیکی بین مرکز تحقیقات استان اردبیل و سازمان جهاد کشاورزی استان وجود دارد، بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی دارای مشکل و اولویت مهمی است که انتظار می‌رود موسسات مربوطه این اولویت‌ها را در نظر داشته باشند و کمک کنند تا مشکل کشاورزی منطقه حل شود.

وی افزود: برای شاخص‌های سامانه اثربخشی مانند ثبت رقم، اختراع، اکتشاف، فناوری و تولید نقشه علمی، سقف امتیاز در سال در نظر گرفته نشده است. در صورتی که برای شاخص‌های سامانه اثربخشی مانند آموزشی، ترویجی، چاپ یافته‌های قابل ترویج و دستاوردهای قابل تجاری‌سازی و علمی اجرایی سقف امتیاز در سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه رادیو و تلویزیونی در خصوص انتقال دانش در سامانه رزومه هوشمند مورد توجه قرار نگرفته است، به بیان نواقص سامانه اثربخشی و رزومه هوشمند پرداخت و گفت قطعاً این امر باعث افت شدید عملکرد آموزشی و ترویجی خواهد شد.