عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

عمارت مشیرالدوله پیرنیا مکانی برای احیای طب سنتی/معرفی طب ایرانی به گردشگران خارجی

با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و موزه ملک محقق می شود
عمارت مشیرالدوله پیرنیا مکانی برای احیای طب سنتی/معرفی طب ایرانی به گردشگران خارجی
رئیس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل با تاکید بر احیای طب سنتی با برنامه ها و اقدامات این موسسه گفت: عمارت مشیرالدوله پیرنیا از مجموعه های میراثی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مکان معرفی ظرفیت های طب ایرانی برای گردشگران خارجی تبدیل خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر امیرحسین جمشیدی رئیس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل در نشستی با حضور رضا دبیری‌نژاد؛ مدیر موزه و کتابخانه ملک و دکتر شهرام صدقی؛ سرپرست مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، به تشریح گسترش همکاری های چند جانبه با محوریت عمارت مشیرالدوله پیرنیا پرداخت .
جمشیدی با تشریح تاریخچه عمارت مشیرالدوله پیرنیا و معرفی این خاندان تصریح کرد: فضای تاریخی عمارت، همیشه محفل گردآوری طب و هنر در کنار هم بوده است و باید به مرکز برگزاری فعالیت های تاریخی و هنری دانشگاه علوم پزشکی ایران و فضایی برای معرفی ظرفیت های منحصر به فرد طب ایرانی به گردشگران خارجی تبدیل شود .
وی با معرفی بخش های مختلف عمارت مشیرالدوله پیرنیا و تاریخچه آن از برنامه های مرمت و راه اندازی موزه، سلامتکده VIP و مذاکرات انجام شده با مراکزی از قبیل وزارت کشور و شهرداری برای این عمارت خبر داد .
جمشیدی همچنین در توضیح سلامتکده بهدشت زیر مجموعه دانشکده طب ایرانی عنوان کرد: سلامتکده بهشت با حضور استادان و حکمای طب سنتی با راه اندازی کلینیک ویژه کرونا به ارائه خدمت تلفنی و حضوری می پردازد .
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، در پایان نشست تخصصی موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل، با موضوع مرمت عمارت مشیرالدوله پیرنیا و راه اندازی موزه، مدیر موزه و کتابخانه ملک و سرپرست مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه نیز به ارائه پیشنهاداتی در راستای مرمت و راه اندازی این موزه پرداختند، همچنین در این نشست تاکید شد تا عمارت مشیرالدوله پیرنیا به محلی برای نشان دادن دستاورد و اسطوره های درمانی و بهداشتی ایران تبدیل شود .
پایان مطلب //