عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دکتر مهدی در آیین رونمایی چهارمین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای : جشنواره رویش فرصتی برای ایجاد هویت بخشی به دانشجویان و تقویت فرهنگی آنان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز، به‌منظور ایجاد آمادگی حداکثری و برنامه ریزی در جهت روند برگزاری چهارمین دوره جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای، به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز، نشست وبیناری جهت رونمایی از سامانه چهارمین دوره جشنواره رویش، با حضور دکتر مهدی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای (رئیس جشنواره رویش)، دکتر دستگردی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی (دبیر جشنواره رویش) و آقای ترکیان، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز (دبیر اجرایی جشنواره) و روسا ، معاونین فرهنگی و کارشناسان امور فرهنگی دانشکده ها و آموزشکده های کشور در تاریخ شنبه  ۱۸/ ۱۰/۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این نشست، آقای دکتر مهدی ضمن تبریک انتصاب آقای دکتر عرفان خسرویان به عنوان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری به عنوان یک از ارکان اصلی فعالیت های حوزه فرهنگی دانشگاه، جشنواره رویش را فرصتی مغتنمی برای ایجاد هویت بخشی به دانشجویان و حس تعلّق خاطر به دانشگاه و تقویت فرهنگی آنان دانستند.

دکتر مهدی، ضمن تاکید بر جایگاه فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در بین موسسات آموزش عالی وزارت علوم، به اقدامات صورت گرفته جهت بالابردن سطح کمی و کیفی جشنواره رویش توسط مدیران حوزه های فرهنگی اشاره نموده و خواستار تلاش بیشتر جهت بهبود کیفیت خلق و ارائه آثار گردیدند.

ایشان با دعوت از دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور جهت پذیرش میزبانی جشنواره در سال آتی، اظهار امیدواری نمودند که با رویکرد جدی و مثبتی که مسئولین برگزاری جشنواره در دوره های گذشته و حال داشته و دارند در جهت اعتلای فرهنگی دانشگاه گام بردارند.

در ادامه نشست وبیناری، آقای دکتر دستگردی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم هدف گذاری فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها، فعالین کانون های فرهنگی و هنری را به اشاعه مکتب شهدا بویژه مکتب سردار شهید سلیمانی دعوت نموده و ضمن مقایسه جشنواره حرکت و رویش به جایگاه هر کدام در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی پرداخته و نهادینه سازی کانون های فرهنگی و هنری جهت شناسایی استعدادهای شاخص را بسیار مهم تلقی نمودند و از مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی خواستار توجه مضاعف و پیگیری مستمر فعالیت کانون های فرهنگی در زمینه های شعر و ادب، فیلم و عکس، صنایع دستی و موسیقی، ایران شناسی و گردشگری، کارآفرینی و نوآوری، خیریه و عام المنفعه، قرآن و عترت، حجاب و عفاف، نماز و نهج البلاغه و...گردیدند.

آقای ترکیان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز و دبیر اجرایی جشنواره نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد مجدد دانشگاه برای ابلاغ میزبانی سه دوره از جشنواره رویش به این مرکز اظهار امیدواری نمودند که کمیته اجرایی جشنواره مستقر در دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز در نهایت بتوانند با میزبانی شایسته به این اعتماد پاسخی درخور ارائه نمایند. ایشان ضمن تاکید بر پتانسیل موجود در حوزه های مختلف فرهنگی، کانون های فرهنگی و هنری را میدان فرهنگی و اجتماعی آینده کشور دانسته و به این نکته نیز اشاره فرمودند: استعدادها و مهارت های دانشجویان، پرورش شهروند در تراز جمهوری اسلامی، خلق تفکر نوین سرنوشت ساز در مسیر زندگی است و نقطه عطف این موضوع، جشنواره رویش است.

در ادامه نشست، آقای تراب بیگی، معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی، با اشاره به این موضوع که محور جشنواره رویش، کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه می باشد، مطابق با دستور العمل چهارمین دوره جشنواره بازه زمانی خلق و تولید آثار و دستاورد های کانون ها جهت شرکت در جشنواره را، از اول اسفندماه ۱۳۹۹ تا اول اسفندماه ۱۴۰۰ اعلام نمودند. ایشان ضمن تاکید بر ثبت اطلاعات مربوط به کانون های مرتبط در درگاه فرهنگی وزارت علوم، مبنای داوری و ارائه آثار منتخب در جشنواره ملی را ثبت در درگاه فرهنگی دانسته و به  این نکته مهم  اشاره نموده که در صورت عدم صحت مدارک و آثار ارائه شده از سوی مراکز، آثار بارگذاری شده در سامانه توسط دبیرخانه حذف می گردد.

ایشان در ادامه افزودند: آثاری که در جشنواره های دیگر شرکت داده شده اند نیز می توانند در جشنواره رویش، شرکت کنند و مسئولیت اصالت اثر هنری ارائه شده بر عهده صاحب اثر و دبیر کانون مربوطه است. شرکت در جشنواره به منزله پذیرش شرایط جشنواره است و دبیرخانه اجرایی جشنواره، حقوق آثار راه یافته را برای خودش محفوظ می داند.

بخش پایانی نشست به رونمایی از سامانه جشنواره و  نحوه ثبت نام و بارگذاری آثار اختصاص داشت که این امر توسط خانم نجفی مسئول کانون های فرهنگی و هنری دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گرفت.

آدرس سامانه جشنواره: http://rfarhangi.tvu.ac.ir