عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشکیل یکصدو یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا


وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل یکصدو یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر بهداشت، مسئولان کشوری، استانداران و روسای دانشکده/ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و افزود: این جلسه در استان با حضور استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاون بهداشتی این دانشگاه و جمعی از مدیران تشکیل شد.
به گفته وی، در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا بویژه سویه جدید اُمیکرون در جهان و کشور، روند واکسیناسیون کووید ۱۹ و رعایت پروتکل های بهداشتی و نتایج تحقیقات کمیته علمی واکسیناسیون کووید ۱۹ برای تزریق واکسن جمعیت زیر ۱۲ سال بررسی شد.
به گفته وی، در یکصدو یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت شیوع سویه امیکرون در جهان بد ارزیابی و ضمن هشدار نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا و فوتی های ناشی از این بیماری در جهان، بر اعمال دقیق محدودیت های هوشمند برای جلوگیری از تسری چنین وضعیتی به کشور تاکید شد.
درخشان گفت: میزان واکسن تزریق شده در کشور حدود ۱۲۲ میلیون و ۳۱۲ هزار اعلام و میزان تزریق در نوبت اول و دوم به ترتیب بالای ۶۰ میلیون و قریب به ۵۳ میلیون و در نوبت سوم حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دز اعلام شد.
وی تصریح کرد: به طور کلی میزان درصد تزریق دز اول و دوم واکسن کووید ۱۹ به ترتیب در کشور ۸۹ درصد و ۷۸ درصد اعلام شد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رئیس جمهور در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از کاهش موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا و تقدیر از همه دست اندرکاران امر مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ در کشور بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید نمود.
به گفته وی، آیت الله رئیسی همچنان تصمیم گیری قطعی در خصوص تزریق واکسن جمعیت زیر ۱۲ سال را نیازمند بررسی هرچه بیشتر و رسیدن به دلایل متقن نسبت به مزایای تزریق واکسن برای این گروه سنی دانست.
درخشان افزود: وی در ادامه خواستار انجام مطالعات جامع در خصوص مسائل اجتماعی پساکرونا برای پیش بینی اقدامات لازم و به موقع برای کاهش آسیب های شیوع بیماری کرونا شد.
وی گفت: رئیس جمهور با بیان اینکه برگزاری حضوری جلسات آموزشی و آزمون های مراکز آموزش عالی از نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است افزود: مسله علم و تحصیل از مسائل مهم و محوری در کشور است و افت تحصیلی به زیان کشور است لذا مسئولین مربوطه باید با مدیریت صحیح نسبت به تصمیم گیری در این خصوص در اسرع وقت اقدام نمایند.
گفتنی است، یکصدو یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در هجدهمین روز از دیماه ۱۴۰۰ تشکیل شد.