عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

راهکارهای کنترل سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه بررسی شد



نشست هم اندیشی درخصوص بررسی راهکارهای کنترل سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور معاون امور بهداشتی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، این نشست هم اندیشی به دنبال افزایش ابتلا به سالک در قسمتی از مناطق تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان ورامین با حضور دکتر سهرابی معاون امور بهداشتی و دکتر شیرزادی مسئول اداره زئونوز وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سهرابی معاون امور بهداشتی دانشگاه در این نشست بر انجام اقدامات هدفمند و اصولی در راستای کنترل و پیشگیری از گسترش بیماری سالک تاکید کرد.

وی سالک را یک بیماری پوستی ذکر کرد که از طریق پشه خاکی منتقل می‌شود و  به صورت بومی در بعضی مناطق کشور از جمله ورامین وجود دارد.

به گفته دکتر سهرابی  کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها به طور مداوم موارد ابتلا به این بیماری را بررسی می‌کنند و  هرگونه تغییر بیش از حد انتظار در تعداد مبتلایان را گزارش می دهند تا با انجام اقدامات کنترلی، به سرعتزنجیره انتقال قطع  شود و از گسترش بیماری به سایر نقاط کشور جلوگیری به عمل آید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: آموزش بهداشت عمومی و فردی، جمع‌آوری بهداشتی زباله، بهسازی محیط و درمان افراد مبتلا از اصول مبارزه با سالک و قطع موثر زنجیره انتقال است که در حال حاضر با جدیت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دنبال می‌شود .

در ادامه کارشناسان واحد بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت ورامین  به ارایه گزارش جامعی درخصوص وضعیت بیماری سالک و اقدامات انجام شده در مناطق مذکور  پرداختند.

سپس چالش‌ها و مشکلات کنترل ناقلان و مخازن بیماری در منطقه و راهکارهای کنترل و قطع زنجیره ابیماری و جلوگیری از گسترش بیماری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در خاتمه نشست مقرر شد معاونت امور بهداشتی دانشگاه در این راستا به تدوین برنامه عملیاتی تا پایان دی ماه ۱۴۰۰بپردازد تا اعتبارات لازم برای عملیاتیشدن برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری تامین شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع