عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

نخستین نشست هم اندیشی اعضای هئیت رئیسه دانشگاه دولتی یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت هفته سلامت برگزار شد+عکس/ تشریح اولویت های همکاری دو دانشگاه قطب علمی استان


با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دولتی یاسوج در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، نخستین نشست مشترک بین دانشگاه ها به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تشکر از حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج گفت: نخستین گام برای افزایش مشارکت، ایجاد رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ویژه در حیطه های "فناوری های نوین" و رشته های میان رشته ای با استفاده از ظرفیت ها و مراکز تحقیقاتی دو دانشگاه است.

دکتر اورنگ ایلامی، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد پروژه های تحقیقاتی مشترک و استفاده از ظرفیت های ازمایشگاهی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر اولویت های همکاری دو دانشگاه اعلام نمود.

وی بر نهادینه سازی رویکرد اموزش پاسخگو تاکید و اضافه کرد: ایجاد محتوای اموزشی متناسب با استاندارد بین الملل، سبب بالا رفتن سطح علمی دانشگاه ها و استان خواهد شد.

دکتر ایلامی گریزی نیز به موفقیت ها و برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی استان زد و گفت: حضور در عرصه های اموزشی منطقه ای و جهانی از دیگر اقدامات موفقیت امیز این دانشگاه و موارد مورد تاکید ماست.

وی ادامه داد: عقد قرار داد و تفاهم نامه مشترک همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رایزان روسیه با هدف همکاری و تبادل استاد و دانشجو اقدامی مطلوب در عرصه های اموزشی منطقه ای و جهانی محسوب می شود که این مهم برای اولین بار در این دانشگاه عملیاتی شده است.

وی تلاش در جهت انعقاد قرارداد با دانشگاه های اسپانیا و کانادا را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در راستای افزایش سطح علمی، اموزشی و پژوهشی و تاکید بر توریسم درمانی عنوان کرد.

دکتر ایلامی انجام پروژهای تحقیقاتی به ویژه در توسعه روستایی را امری موثر در جهت تکمیل و بازسازی زیر ساخت های سلامت مناطق روستایی دانست و بر همکاری بیشتر دو دانشگاه استان به عنوان قطب علمی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه تاکید نمود.

وی در پایان خلق ثروت از منابع شرکت های دانش بنیان را از فعالیت های در حال انجام دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان و اظهار کرد: همکاری دو دانشگاه در ارتقا سطح علمی، تولید محصولات کارامد و کمک به رشد و پیشرفت جامعه از ثمرات این طرح خواهد بود.

به گزارش وب دا: در این دیدار، دکتر عریان و اعضای هیئت رئیسه دو دانشگاه به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه تدوام همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری پرداختند.۱۴۲- ۶