عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

امیکرون به چهارمحال و بختیاری رسید



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: یک مورد ابتلا به اُمیکرون در شهرستان بروجن به طور قطع ثبت شد.

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرعت انتشار سویه امیکرون ۶۰ درصد بیشتر از سویه دلتا و موارد بستری ناشی از آن در مراکز درمانی، شش برابر کمتر از سویه های قبلی است.

وی افزود: اولین مورد مثبت ابتلا به سویه امیکرون در چهارمحال و بختیاری، از سوی تیم های واکنش سریع در شهرستان بروجن شناسایی شد.

جزایری اضافه کرد: نمونه ای نیز از شهرستان شهرکرد جهت تشخیص نوع بیماری به انستیتو پاستور ارسال شده که در نتایج اولیه، این نمونه مشکوک به امیکرون بوده است.

وی با اشاره به اینکه کرونا در استان با سرعت در حال گردش است، اظهار داشت: طی ۱۰ روز آینده، بیماری غالب در چهارمحال و بختیاری سویه امیکرون خواهد بود بنابراین دستورالعمل های مراقبتی و درمانی همسوی این بیماری اعمال می‌شود.

جزایری تصریح کرد: بر اساس تصاعد هندسی طی سه روز آینده آمار مبتلایان به کرونا در استان دو برابر خواهد شد.

وی گفت: در این بیماری گروه سنی غالب ۲۰ تا ۴۰ سال است و کودکان در معرض خطر هستند.

جزایری بیان کرد: امیکرون در تماس با افراد، کمتر از دو ساعت کلیه افراد را درگیر می کند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی که بر روی سایر کشورها انجام شده است، ۴۰ درصد افرادی که به سویه های قبلی کرونا مبتلا شدند، باز هم درگیر این سویه خواهند شد.

جزایری اضافه کرد: تکمیل واکسیناسیون کووید ۱۹ در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به ویژه دانش‌آموزان در الویت قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تلفیقی از امیکرون و آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد به طوری که از ۱۶ بیمار شناسایی شده مبتلا به آنفولانزا، سه مورد سرپایی و ۱۳ مورد منجر به بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های استان شده است.

انتهای پیام/ع