عمومی | دانشگاه تهران

طرح نذر وقت توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران اجرا می‌شود/ انطباق‌سازی نیات خیرین با نیازمندی‌های روز دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر احمد سدیدخوی در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی بنیاد حامیان دانشکده‌ها، دانشکدگان و واحدهای دانشگاه تهران، بر تنوع‌بخشی به جنبه‌های بهره‌گیری از نیات نیکوکارانه علاقمندان به دانشگاه تهران، گفت: استفاده از ظرفیت خیرین، فقط نباید محدود به جلب کمک‌های مالی شود؛ بلکه لازم است ترویج فرهنگ نذر وقت مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی در این باره افزود: بسیاری از نخبگان و خبرگان هستند که به حوزه علم و دانش و بویژه دانشگاه تهران دارای علاقه ویژه هستند و حاضرند بخشی از زمان خود را در اختیار رشد و توسعه دانشگاه قرار دهند. بنابراین لازم است جلب همکاری این نیک‌اندیشان را در قالب نذر وقت ساماندهی کنیم.

رئیس کمیسیون طرح توسعه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در ادامه به شناسایی دانشجویانی که دارای مهارت‌های مورد نیاز دانشگاه بوده و علاقمند به همکاری و همیاری با دانشگاه در قالب کار دانشجویی هستند، تاکید کرد.

دکتر سدیدخوی عضو هیئت علمی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، خواستار برنامه‌ریزی برای توجه هرچه بیشتر بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویان خوابگاهی و افزایش فعالیت بنیاد حامیان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران شد و گفت: با بازگشایی تدریجی آموزش حضوری در آینده، دانشگاه دارای انتظاراتی از بنیاد حامیان بویژه در حوزه خوابگاه‌هاست؛ در این راستا لازم است به سرعت پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم.

بر طبق این گزارش، مدیران اجرایی بنیاد حامیان دانشکده‌ها، دانشکدگان و واحدهای مختلف دانشگاه نیز در این نشست به ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه‌های ترویج فرهنگ نذر وقت، توسعه جذب دانشجویان در قالب کار دانشجویی، انطباق‌سازی بین موارد مورد مشارکت خیرین نیک‌اندیش با نیازهای دانشکده‌ها و … پرداختند.

تبادل‌نظر در مورد تدوین شاخص‌های ارزیابی و تشویق فعالیت‌ها و دستاوردهای برتر کیفی و کمی بنیاد حامیان واحدهای دانشگاه و تدوین روزشمار تاریخی خیرین و واقفین دانشگاه تهران سال ۱۴۰۱ از دیگر محورهای نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی بنیاد حامیان واحدهای دانشگاه تهران بود.