عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی: سویه اُمیکرون در شاهرود شناسایی نشده است

دکتر حسین شیبانی روز سه شنبه با بیان اینکه سویه اُمیکرون همه جا در کمین است افزود: مسری بودن این نوع از ویروس کرونا نسبت سویه های قبلی بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها از همه گیری وسیع اُمیکرون غافلگیر شدند، ادامه داد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در شرایط غافلگیری این سویه کرونا قرار نخواهیم گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توصیه کرد: استفاده از ۲ماسک بر روی هم، برگزاری نشست های اجباری در سالن ها با ظرفیت یک سوم، مراجعه سریع تر کودکان با علایم سرما خوردگی به پزشک و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای بسته می تواند از همه گیری این نوع از ویروس کرونا جلوگیری کند.

دکتر شیبانی با بیان اینکه اثر دُز دوم واکسن کرونا تا پس از سه ماه از تزریق است و میزان ایمنی آن بسیار کاهش می یابد، ابراز داشت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای ایمنی افراد جامعه و جلوگیری از غافلگیری سویه اُمیکرون ضروری است.

دکتر شیبانی با اشاره به اینکه در مراکز واکسیناسیون زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان انواع واکسن کرونا به میزان کافی وجود دارد، اظهار داشت: شهروندان شاهرودی می توانند برای تزریق دُز سوم در ایام تعطیل هم به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته وی، در مراکز واکسیناسیون شهری شاهرود برای سهولت کار مردم در نوبت عصر هم تزریق واکسن انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ نفر با علایم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند، افزود: از این تعداد سه نفر بستری شدند.