عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه: افزایش آمار تزریق واکسن یکی از عوامل پایداری وضعیت عسلویه بوده است/ عسلویه بیش از ۴۷ روز بدون فوتی کرونایی را سپری کرد

جاسم زارعی در جلسه ستاد کرونای شهرستان عسلویه اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال شهرستان عسلویه واکسن نوبت اول و بیش از ۶۷ درصد هر دو نوبت واکسن خود را دریافت نموده‌اند.
زارعی بیان کرد: زمانی که شهروندان تزریق واکسن خود را به تاخیر بیندازند خطر ابتلا و انتقال بیماری زیاد شده و چرخش زیاد ویروس باعث ایجاد جهش‌های خطرناک‌تری می‌شود.
وی افزود: با شیوع سویه امیکرون در بیش از ۱۱۰ کشور از جمله کشور عزیزمان ایران و روند انتقال سریع این سویه، در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر لحظه امکان شیوع انفجاری بیماری، افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها دور از انتظار نیست.
۴۷ روز عسلویه بدون فوتی کرونایی
دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه گفت: با شروع تزریق نوبت دوم و سوم واکسن کووید ۱۹ در شهرستان از اواسط مهرماه سال جاری خوشبختانه فوتی ناشی از بیماری کرونا به صفر رسیده است و ثبات این وضعیت به رعایت هرچه بهتر شیوه‌نامه‌ها و تکمیل واکسیناسیون آحاد جامعه بستگی دارد.
این مقام مسئول میانگین درصد تزریق نوبت اول در شهرستان را ۸۰ درصد و نوبت دوم ۶۸ اعلام و اظهار داشت: بیشترین اقبال به واکسیناسیون مربوط به شهر بیدخون با ۸۷ درصد نویت اول و ۷۱ درصد نوبت دوم و پس‌ازآن به ترتیب مرکز عسلویه با ۸۵ درصد در نوبت اول و ۷۰ درصد نوبت دوم، مرکز چاه مبارک چاه مبارک با ۸۰ درصد نوبت اول، ۶۵ درصد نوبت دوم، مرکز نخل تقی با ۷۹ درصد نوبت اول و ۶۱ درصد نوبت دوم و کمترین اقبال مربوط به مرکز اخند با ۷۴ درصد نوبت اول و ۵۹ درصد نوبت دوم را بوده است که در تلاشیم روند واکسیناسیون نوبت اول، دوم و یادآور (سوم) افزایشی باشد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان عسلویه، جلسه ستاد کرونای شهرستان عسلویه به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، بخشداران مرکزی و چاه مبارک، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، روسای ادارات نمایندگان انتظامی، منطقه ویژه و سایر اعضاء در فرمانداری عسلویه برگزار شد.



انتهای پیام/ م.ک ۳۰۹۰