عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تدوین برنامه استراژیک دانشگاه ایران با هدف تحول و نوآوری

تدوین برنامه استراژیک دانشگاه ایران با هدف تحول و نوآوری
سرپرست مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی ایران از تشکیل کمیته های راهبردی، اجرایی و فرعی برای تدوین برنامه استراژیک پنج ساله خبر داد.
علی شجاعی ؛ سرپرست مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران و حرکت به سمت تحول، نوآوری و خلق ثروت و بر اساس مصوبه هیئت رئیسه؛ تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله (۱۴۰۵-۱۴۰۱) با هدف ارتقاء جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران، اقدامات اجرایی انجام و کمیته های راهبردی، اجرایی و فرعی در این راستا تشکیل شده که کمیته راهبردی متشکل از اعضای هیئت رئیسه مسئول تدوین سیاست ها است و کمیته اجرایی در سطح مدیریت توسعه و منابع شامل خبرگان، مسئولیت انتقال راهبردها را بر عهده دارد و کمیته های فرعی به ریاست معاونت های مختلف و با حضور افراد خبره به عنوان تسهیل گر در زمینه ارائه ماموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی به بحث و تبادل نظر می پردازند.
شجاعی گفت: براساس طرح پیش برنامه ریزی شده از ظرفیت افراد آگاه و نخبه ستادی و محیطی در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش وپژوهش استفاده شده است؛ اطلاعات کسب شده از کمیته های فرعی نیز در کمیته اجرایی بررسی و ارزیابی ودرکمیته راهبردی نهایی می شود.
شجاعی افزود: براساس دستور هیئت رئیسه، برنامه استراتژیک تا پایان اسفند سال جاری تدوین و به واحدهای دانشگاه ابلاغ می شود.
سرپرست مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری ضمن تقدیر از حمایت رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت توسعه ابراز کرد: امید است این تکلیف خود را به خوبی ادا و برنامه استراتژیک مناسبی با توجه به تغییرات محیطی تدوین کنیم.
پیرامون تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران، کارگاه آموزشی با این رویکرد روز سه شنبه ۳۰آذر ۱۴۰۰  در مرکز همایش های رازی برگزار شد و دکترسید حسام سیدین؛ عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان مدرس این کارگاه در سخنان خود اظهار کرد: برنامه استراتژیک یک اقدام مهم در سطح دانشگاه و در قالب کارگروهی و به منزله آماده سازی سازمانی برای پاسخگویی به هنگام است.
دکتر سیدین به بیان اهداف، رسالت، چشم انداز و ارزش های سازمانی پرداخت و بررسی وضع موجود و شناسایی نقاط قوت و ضعف را برای تعیین برنامه ریزی مناسب ضروری دانست.
پایان مطلب //
مرضیه ره نورد