عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

گلایه اساتید جوان بیمارستان حضرت رسول (ص) از نبود نظام هماهنگ پرداخت

در نشست صمیمی با رییس دانشگاه ایران مطرح شد؛
گلایه اساتید جوان بیمارستان حضرت رسول (ص) از نبود نظام هماهنگ پرداخت
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشستی صمیمی، پای حرف ها و دغدغه های اساتید جوان مجتمع بیمارستانی حضرت رسول نشست تا با خرد جمعی، ضمن شناسایی مشکلات، راه حل ها بررسی و اجرایی شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این نشست که شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر با حضور معاونان توسعه و درمان و روسای دانشکده پزشکی و مجتمع درمانی حضرت رسول و اساتید جوان این مجتمع برگزار شد؛ با اشاره به حضور ۲۱۶ عضو هیات علمی در مجتمع بیمارستانی رسول اکرم ص، این مجتمع را مهمترین مرکز درمانی دانشگاه برشمرد و بررسی مشکلات آن را نمونه ای مناسب برای ارزیابی مشکلات درمانی دانشگاه دانست.
دکتر پازوکی قرار گرفتن دانشگاه در مسیر درست توسعه را منوط به رفع دغدغه های اساتید و پژوهشگران عنوان کرد و از اراده هیات رییسه دانشگاه برای شناسایی و رفع این دغدغه ها خبر داد.
وی از همه اساتید و اعضاء هیات علمی خواست مشکلات و دغدغه ها را بدون ملاحظه مطرح و راه حل های خود را برای برون رفت از مشکلات ارائه کنند.
در ادامه جلسه اساتید حاضر در جلسه در سخنان کوتاهی به طرح مشکلات وراه حل های خود پرداختند که مهمترین آن ها مسائل معیشتی بود. حذف نظام پرداخت پلکانی کارانه و اصلاح مالیات، رفع تبعیض در پرداختی مراکز درمانی مختلف دانشگاه، اصلاح مبلغ حق محرومیت از مطب، تلاش برای جلب نظر و حفظ اعضاء هیات علمی و جلوگیری از خروج آنها از دانشگاه، به روز رسانی پرداخت مطالبات، تاسیس کلینیک ویژه در نزدیکی مجتمع و اجازه طبابت به صورت محدود با تعرفه خصوصی در خارج از شیفت موظف، نوسازی، تجهیز و راه اندازی بخش های ویژه و شیک برای جذب بیماران خارجی، برون سپاری برخی واحد های دست و پاگیر، افزایش تعداد کارکنان و منشی ها، ایجاد فرایند منظم و پیوسته برای انجام معاینات پیش از جراحی، افزایش ارتباطات بین بخشی در بیمارستان و ارجاع، بهبود سیستم اطلاع رسانی به بیماران و تکریم ارباب رجوع، توجه به مسائل رفاهی از قبیل امکانات ورزشی و سفر، ارتقاء سیستم های رایانه ای و حل مشکلات با بیمه ها در راستای الکترونیکی شدن نسخ از اهم مسائل و پیشنهادات اساتید جوان بود.
سپس رییس دانشگاه در سخنانی از پیش بینی تمهیداتی چون پرداخت تسهیلات بانکی و عقد قرارداد برای ساخت مسکن به صورت اقساطی، برای کاهش هزینه های مسکن اساتید خبر داد و برای برابری پرداختی ها در مراکز درمانی دانشگاه، توجه بیشتر به مسایل معیشتی و رفاهی و ساخت کلینیک ویژه دستور پیگیری جدی داد.
دکتر پازوکی در پایان با اشاره به هزینه های سنگین تربیت پزشک در کشور، حفظ این سرمایه های ارزشمند را ضروری دانست و گفت: با همراهی وزیر بهداشت برای تغییر قوانین بالادستی از قبیل قوانین مربوط به پرداخت ها و مالیات در حال رایزنی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هستیم و باید برای اقناع سایر نمایندگان تلاش کنیم.