عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کشف و پلمب یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در یک منزل مسکونی



مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو: یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در یک منزل مسکونی در حومه شهر کرمانشاه کشف و پلمب شد.

دکتر شهریار مستوفی با اعلام این خبر گفت: صبح روز (۲۹ آذر) براساس گزارشات مردمی، کارشناسان این مدیریت پس از اخذ مجوزهای قضایی و با همراهی مامورین نیروی انتظامی، موفق شدند یک کارگاه غیرمجاز تولید روغن حیوانی را کشف کنند.

وی افزود : در این کارگاه زیرزمینی، در شرایطی کاملا غیر بهداشتی و در محیطی آلوده، با استفاده از کره گیاهی صنعتی (مارگارین) اقدام به تولید روغن حیوانی می نمودند.

دکتر مستوفی عنوان کرد: این کارگاه در یک منزل مسکونی در یکی از محله های حومه کرمانشاه قرار داشت که مکان توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو پلمب شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو ادامه داد: بیش از یک تن کره فاسد و کپک زده از این منزل جمع آوری و برای بررسی و آزمایش های لازم به یک سردخانه منتقل شد و پرونده آن جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

دکتر مستوفی تصریح کرد: متاسفانه این محصولات به راحتی در بازار عرضه می گردد و توسط مردم خریداری و مصرف می شود. و اغلب آنها دارای آلودکی های میکروبی و قارچی هستند و موجب بیماریهای گوارشی و عفونی می کنند.

وی با اشاره به زیاد شدن تولیدات زیرزمینی مواد غذایی عنوان کرد: در شش ماهه اول سالجاری ده کارگاه غیرمجاز انواع مواد خوراکی کشف و پلمب شده و حدود سی و چهار هزار و پنجاه و پنج کیلوگرم انواع مواد خوراکی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توقیفی از کارگاه های غیرمجاز و شرکت های پخش مواد غذایی شامل انواع شیرینی های غیرمجاز، روغن، لواشک و غیره معدوم شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۷۱۰۶۲۳۲ واحد رسیدگی به شکایات مدیریت نظارت بر مواد غذایی اطلاع دهند.