علوم پایه | دانشگاه ارومیه

در همایش وحدت حوزه و دانشگاه تاکید شد: دبیرخانه ارتباط حوزه و دانشگاه تشکیل شود

در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دکتر علیجانپور سرپرست دانشگاه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی رییس حوزه های علمیه آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و روسای دانشگاه ها و اساتید منتخب حوزه و دانشگاه بر تشکیل دبیرخانه ارتباط حوزه و دانشگاه تاکید شد.

نماینده، ولی فقیه در این استان و امام جمعه ارومیه در این نشست با اشاره به اهمیت جهاد تبیین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: این موضوع برگرفته از قرآن کریم است چرا که هجمه‌های زیادی بر علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد که در این بین وظیفه اساتید حوزه و دانشگاه بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: باید حوزویان و دانشگاهیان جبهه واحدی بر علیه دشمنان تشکیل دهند چرا که بدخواهان این نظام الهی درصدد وارونه جلوه دادن دستاورد‌های جمهوری اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: باید در مسئله تبیین هنرمندانه وارد شد چرا که اگر به صورت صحیح و منطقی وارد نشویم مطمئنا نتیجه عکس خواهیم گرفت.

حجت الاسلام کیومرزی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ارومیه نیز در این نشست، جهاد تبیین را رسالت مشترک حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه باید دستاورد‌های نظام و ارزش‌های اسلامی و دینی را در جامعه تبیین کنند.

دکتر علیجانپور سرپرست دانشگاه ارومیه نیز در این نشست با اشاره به این که دکتر مفتح حلقه اتصال حوزه و دانشگاه بود گفت: باید در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه یک دبیرخانه تخصصی تشکیل شده تا بدین طریق مباحث مربوطه پیگیری شود.

دکتر علیجانپور ضمن تاکید بر استفاده از همه امکانات در جهت جهاد تبیین، گفت: یکی از دلایل صدو بیانیه گام دو انقلاب اسلامی همین جهاد تبیین بود که موجب بیان ویژگی ها و ارزش های انقلاب سلامی و  مقدمه تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
حجت الاسلام محمدی مدیر حوزه های علمیه استان نیز در این نشست تحریف حقایق را دسیسه مهم دشمنان در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: تبدیل عملیات روانی به عملیان میدانی و ایجاد آشوب در جامعه مهمترین هدف دشمنان در جوامع اسلامی است و دانشمندان موظف هستند در تبیین معارف الهی و اسلامی و افزایش معرفت اجتماعی تمام تلاش خود را انجام دهند.

در ادامه این جلسه روسای دانشگاه ها و اساتید و حوزه دانشگاه نیز در مورد جهاد تبیین که محور این همایش بود،‌ سخنان خود را بیان نمودند.