عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چالش های فضای مجازی در حوزه طب ایرانی بررسی شد



اداره طب ایرانی معاونت درمان دانشگاه در نشستی با واحد نظارت وزارت بهداشت و معاونت بهداد ناجا به بررسی راهکارها و مدیریت چالش های فضای مجازی در حوزه طب ایرانی پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از معاونت درمان، دکتر وجیهه میرابوطالبی مسئول اداره طب ایرانی معاونت درمان در جلسه بررسی راهکاری مدیریت و چالش های فضای مجازی در حوزه طب ایرانی اظهار کرد: توجه به حوزه اقدامات نرم به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور و اهمیت مدیریت چالش‌های فضای مجازی را از مهمترین رویکردهای برگزاری این جلسه عنوان کرد.

وی تعداد بالای کاربران فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات در بین مردم از طریق آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی، استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور باهدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این جلسه با هدف انسجام بخشی، تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت طرح نهضت آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از جرایم سایبری و تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه در حوزه طب ایرانی و مکمل و همچنین برخورد قانونی با متخلفین این حوزه در فضای مجازی از طریق رصد مستمر بر اساس آموزش های اخذ اشده از سوی پلیس فتا با هدف نهائی صیانت از سلامت مردم تشکیل شد.

این نشست بعد از پیگیری و نشست های قبل با حضور رییس پیشگیری پلیس فتا، معاونت بهداد ناجا و رئیس اداره طب سنتی وزارت بهداشت، با حضور دکتر محمدپور، مسوول واحد نظارت بر فضای مجازی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و سرگرد مصری کارشناس معاونت بهداد ناجا و با همکاری اداره طب ایرانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در معاونت درمان برگزار شد.

در این جلسه با تبیین اولیه جلسات گذشته، پس از بحث و بررسی متن اولیه تفاهم نامه تنظیم شد و مقرر شد با اقدامات بهینه، فضای مجازی رصد شود.

همچنین در این جلسه ضمن ارایه دیدگاه ها و بیان راهکارهای مناسب برای موضوع پیش رو، بر ضرورت آموزش همگانی تاکید شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق