عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

سلامت جامعه، مهم‌ترین مطالبه پرستاران است

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وعضو شورایعالی نظام پرستاری کشور گفت: پرستاری در نظام سلامت هیچ مطالبه ای جز سلامت جامعه ندارد و آنچه تحت عنوان درخواست ها و مطالبات مطرح می شود نیز به جهت تامین سلامت جامعه واهمیت این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، «رضا فانی» با بیان این که سال ها با کمبود ضریب نسبت پرستار به تخت مواجه هستیم و با شیوه کووید ۱۹ این مشکل بیشتر نمایان شده است، افزود: افت ضریب پرستار به تخت به معنای کاهش مراقبت ها و آسیب به مددجویان و همچنین فرسودگی شغلی پرستاران است.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جمع پرستاران و خانواده شهدای مدافع سلامت، ادامه داد: مقام معظم رهبری با نگاهی فنی و تخصصی جایگاه پرستاری و ظرفیت معنوی، سیاسی و مدیریتی حضرت زینب کبری (س) به عنوان یک زن و پرستار را به خوبی تبیین کردند.
وی افزود: منویات مقام معظم رهبری با توجه به این که ۸۰ درصد نیروهای پرستاری زنان هستند نشان دهنده نقش موثر آن ها در این عرصه مهم است.
وی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تقویت بنیه پرستاری، اظهارکرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک به تدریج مطالبات پرستاران محقق شود و پرستاران همچنان با قدرت، بردباری، عطوفت و ایثار با دغدغه  کمتر به وظایف خطیر خود بپردازند.
وی با ابراز امیدواری جهت تخصصی تر کردن رشته های پرستاری، اذعان کرد: فاصله ما با نظام نوین پرستاری دنیا فاصله زیادی است و تمام تلاش انجمن های علمی پرستاری، دانشکده های پرستاری، اعضای هیئت علمی پرستاری و مدیریت پرستاری دانشگاه ها تقویت وجهه علمی و عملی پرستاری است که هرروز شاهد تغییرات شگرفی دراین مقوله هستیم  .
وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰ شهید مجموعه پرستاری درجهاد سلامت و مبارزه با کووید ۱۹، ادامه داد: سختی های فراوانی در در این کارزار نابرابر تجربه شده است ولیخوشبختانه با همت کادر درمان، پرستاران و مدیریت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان روزهای سخت را پشت سر گذاشته ایم.
«فانی» اضافه کرد: نفس کرونا به شماره افتاده است و امروز شهر قرمزی در کشور و استان وجود ندارد و امیدواریم با پوشش کامل واکسیناسیون شرایط موجود ثبات داشته باشد.