عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

از ۱۵ نفر از پرستاران فعال بسیج جامعه پزشکی به نمایندگی از تمامی پرستاران استان چهارمحال و بختیاری تجلیل به عمل آمد


تجلیل از ۱۵ پرستار عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز پرستار
وبدا؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت روز پرستار، از ۱۵ نفر از پرستاران فعال بسیج جامعه پزشکی به نمایندگی از تمامی پرستاران این استان تجلیل به عمل آمد.
به گزارش وبدا؛ سرهنگ کاظم کبیری افزود: این عزیزان در مراسم جشنی که روز چهارشنبه و همزمان با آغاز هفته پرستار (۱۷ لغایت۲۳آذرماه) با حضور مقامات استانی و دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن همایش های ابن سینای مجتمع رحمتیه این دانشگاه برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفتند.
سرهنگ کبیری تصریح کرد: هم اکنون ۹۹ درصد پرستاران در بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری عضو هستند که تعداد قابل توجهی از آنها عضو فعال و در طرح های مختلف خدمات رسانی بویژه در نقاط کمتر برخوردار استان یاری گر این سازمان هستند.
وی تصریح کرد: به طور متوسط سالانه بیش از ۲۰۰ اعزام  به مناطق محروم و صعب العبور انجام می شود و در هر همه ی اعزام ها پرستاران حضور جدی و فعال دارند.
وی در ادامه به همکاری موثر و فعال اعضای بسیج جامعه پزشکی، بویژه پزشکان و پرستاران در کنترل و مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ اشاره داشت و افزود: با تلاش شبانه روزی و ایثار مدافعان سلامت و کادر درمان و همراهی خوب مردم، به لطف خداوند امروز شاهد فروکش شدن شعله های ویران گر ویروس منحوس کرونا هستیم.
به گفته وی،  پرستاران در اپیدمی کووید ۱۹ در تیم های مراقبتی سازماندهی شدند و علاوه بر خدمت در بیمارستانها با مراکز بهداشتی درمانی هم همکاری و تعامل داشته و دارند.
وی اضافه کرد: پرستاران عضو بسیج جامعه پزشکی علاوه بر درمان بیماران مناطق کمتر برخوردار ، با حضور در ایستگاه‌های سلامت در غربالگری،آموزش و بیماریابی هم حضور فعال و موثر دارند.
سرهنگ کبیری همچنین به همکاری و حضور فعال همه پرستاران عضو بسیج جامعه پزشکی در برپایی بیمارستان‌های صحرایی اشاره و افزود: هم پرستاران و تکنسین های فوریت های پزشکی در برپایی بیمارستان صحرایی نقش موثری ایفا نمودند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه ابراز امیدواری کرد: با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و پرهیز مردم از عادی انگاری هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.