عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر حل مشکل تبعیض در استخدام ، به کار گیری و پرداخت ها


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در جشن روز پرستار و آئین تجلیل از پرستاران برگزیده کشوری و دانشگاهی ضمن تقدیر از تلاش های بی دریغ کادر درمان بویژه پرستاران اظهار داشت: پرستاران در مدت شیوع بیماری کرونا ثابت کردند که به چه درجه ای از بلوغ فکری، تعهد حرفه ای رسیده و چه قلب های بزرگی برای خدمت به مردم این مرز و بوم می تپد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: حتی تصور ارائه خدمت در یک شیفت کاری طولانی مدت در شرایطی سخت و دلهوره آور با پوششی خاص و خسته کننده، سخت است.
وی با اشاره به مشغله های خاص شغل پرستاری گفت: در حوزه پرستاری اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است که قسمتی از آن توسط خود این عزیزان و نتیجه نحوه عملکردشان در شرایط سخت کرونایی بود که خوشبختانه این با ایثاری که از خود نشان دادند به خوبی توانستند برای خود اعتبار و اعتماد کسب نمایند.
وی با اشاره به خدمات و فداکاری های پرستاران در امر مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ طی این مدت افزود: جامعه و حاکمیت باید امتیاز زیادی برای پرستاران قائل شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در جوامع پیشرفته و متمدن مسیر به گونه ای است که باید یک نیاز احساس و تبلیغ شود و توسط متخصصان، کارشناسان و مدیران میانی تبیین شود و از سوی عموم مردم جامعه مورد مطالبه قرار بگیرد و توسط سیاستگذاران اصلی تسهیل، قانونگذاری و سپس اجرایی شود.
وی گفت: وضعیت استخدام در جایی که وابسته با سلامت جامعه است و مهمترین مسئله، مسئله جان و سلامت مردم است و کار تخصصی و ارزشمند است، قرار نیست کسانی که کار مشابه انجام می دهند وضعیت استخدام و دریافتیشان متفاوت باشد.
دکتر شیرانی در ادامه، این امر را موجب بی انگیزگی نیروهای پرستاری دانست و از اصحاب رسانه و پرستاران خواست با مطالبه گری خواهان حل مشکل تبعیض در استخدام، به کار گیری نیروها و پرداخت ها شوند.
دکتر شیرانی، تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از دیگر مطلبات پرستاران برشمرد و افزود: کار پرستاری باید ارزش گذاری شود که این امر نیز در حال پیگیری است.
وی در پایان به تلاش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برای پرداخت کارانه پرستاران اشاره داشت و افزود: تا اوایل هفته آتی سعی می شود بخش کوچکی از کارانه این عزیزان پرداخت شود.
گفتنی است، جشن روز پرستار در هفدهمین روز از آذرماه با حضور مقامات استانی و دانشگاهی در مجتمع رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.