عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

دعایی که بعد از ۱۱ سال اجابت شد/ ادای احترام به خانواده شهید حسن برادری در دانشگاه ایران

دعایی که بعد از ۱۱ سال اجابت شد/ ادای احترام به خانواده شهید حسن برادری در دانشگاه ایران
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم استقبال از خانواده شهید حسن برادری گفت: دعای ما همواره این بود که هویت دو شهید گمنام دانشگاه ایران هر چه زودتر شناسایی شود و امروز بعد از یازده سال این دعا برآورده شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین محمود عیسوی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن خیر مقدم به خانواده شهید حسن برادری، گفت: زمانی که دو شهید گمنام را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشییع کردیم، احساس دوگانه ای داشتیم. از یک سو خوشحال که دانشگاه متبرک به پیکر دو شهید شده و از سوی دیگر دل نگران پدر و مادری بودیم که نمی دانستند، فرزندشان کجاست.
وی وجود مزار شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از نعمت های بزرگ خداوند دانست و افزود: دعای ما همواره این بود که هویت این دو شهید هر چه زودتر شناسایی شود؛ امروز بعد از یازده سال این دعا برآورده و یکی از دو شهید شناسایی شد.
عیسوی خاطرنشان کرد: امروز خوشحال هستیم از اینکه خانواده شهید برداری او را پیدا کردند و نگران این هم نیستیم که پدر و مادرش دیگر در بین ما نیستند چرا که آنها زودتر از ما به وصال پسر شهیدشان رسیده اند و قطعا شهید حسن برادری به استقبال آنها رفته است.
وی گفت: به خانواده شهید برادری عرض می کنم که این دو شهید چشم و چراغ دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند و دانشگاهیان با آنها انس دارند. من نمی دانم که این دو شهید چه جایگاهی نزد خداوند دارند که هیچ روزی بدون زائر نیستند اما مطمئن هستم جایگاه ویژه ای دارند که خداوند چنین موقعیتی را در دنیا نصیب شان کرده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه از حضرت محمد مصطفی (ص) نقل شده که شهید برای ۷۰ هزار نفر از اعضای خانواده اش و همسایه اش شفاعت می کند، اظهار کرد: ما از همسایگان این دو شهید هستیم. امیدواریم این همسایگی ادامه پیدا کند و  به واسطه همسایگی مورد شفاعت قرار بگیریم.
در ادامه دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن قدردانی از همکاران خود برای حضور در مراسم استقبال و تکریم خانواده شهید حسن برادری، گفت: من خدمت خانواده عزیز این شهید عرض کنم، خانواده دانشگاه علوم پزشکی ایران در طول این یازده سالی که از تدفین شهید حسن برادری می گذرد، سعی کرده وظیفه اش را نسبت به وی ادا کند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی قطعات این مزار گواهی می دهند که اساتید، دانشجویان، مسئولان و کارکنان این دانشگاه تلاش کردند تا جانشین شایسته ای برای خانواده این دو شهید بزرگوار باشند.
در پایان مراسم غلامحسین برادری نیز در این مراسم با قدردانی از میزیانی یازده ساله دانشگاه علوم پزشکی ایران از برادر شهیدش، گفت: از طرف خودم و خانواده از کارکنان و مدیران این دانشگاه قدردانی می کنم.
وی با بیان اینکه منطقه ای که برادرم به شهادت رسید، به نهر «خین» منطقه مرزی میان ایران و عراف معروف است، افزود:  بعد از فتح خرمشهر در روزهایی که نیروی کافی و تجهیزات وجود نداشت، حاج احمد متوسلیان گفته بود که ۳۰۰ نفر فدایی می خواهم تا خرمشهر مجدد به دست عراقی ها نیفتد.
برادر شهید اظهار کرد: حماسه این ۳۰۰ رزمنده موجب شد تا جلوی حرکت تیپ عراقی سد شود اما هیچ یک از آنها زنده برنگشتند.
وی یادآور شد: وصیت برادرم این بود که همچون حضرت زهرا (س) گمنام باشم، بنابراین سال ها در جستجوی او بودیم تا شاید اثری از شهید پیدا کنیم اما موفق نشدیم.
مراسم استقبال از خانواده شهید حسن برادری در پی شناسایی هویت این شهید گمنام که در سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشییع شده بود با حضور مسئولان دانشگاه و علاقه مندان به فرهنگ پایداری و شهادت برگزار شد.
پایان مطلب//
حسین دزفولی