عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: ۸۹ درصد مدارس شهرستان طبق چک‌لیست وزارت بهداشت بازدید شده‌اند

ماریا خویشدوست در حاشیه نشست با روسای ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان دشتستان بیان کرد: مدارس یکی از مهمترین اماکن تجمعی است که فراهم شدن شرایط لازم در بازگشایی آن‌ها برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان و قطع زنجیره تماس بیماری کووید از اهمیت بالایی برخوردارمی باشد.
خویشدوست تصریح کرد: شهرستان دشتستان دارای ۴۴۷ مدرسه در هر سه مقطع تحصیلی است که از ابتدای مهرماه سال جاری ۳۸۹ مدرسه بر اساس چک‌لیست ابلاغی وزارت بهداشت توسط بازرسین بهداشت محیط مورد بازرسی قرارگرفته‌اند.
وی اظهار کرد: بر اساس امتیازدهی انجام شده توسط بازرسین بهداشت محیط، ۱۵۴ مدرسه در سطح شهرستان امتیاز آن‌ها پایین‌تر از ۸۵ درصد است و طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت مدارسی که در پایش‌های انجام‌گرفته، نمره آن‌ها کمتر از ۸۵ باشد، اجازه برگزاری حضوری کلاس‌های درس را ندارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: ادارات آموزش‌وپرورش و سایر نهاده‌های تاثیرگذار شهرستان به‌منظور حفظ سلامت جامعه و دانش آموزان و همچنین کادر آموزشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعم از تهویه مناسب کلاس‌های درس، استفاده از ماسک، تشکیل کلاس درس با ظرفیت‌های تعیین‌شده مجاز و ایجاد بستر مناسب برای انجام واکسیناسیون بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان اهتمام ورزند.
خویشدوست خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد از دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال اولین دوز و بیش از ۶۰ درصد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت نموده‌اند و امیدواریم با همکاری کامل اولیا مدارس و والدین دانش آموزان شاهد واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی این گروه سنی در شهرستان باشیم تا سلامت جامعه و دانش آموزان حفظ شود.
انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰