عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان: ۳۹۶ داوطلب سلامت در مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان دشتستان فعالیت می‌کنند

محمد حسین دریسی در نشستی که به مناسبت ۱۴ آذرماه، روز جهانی داوطلب سلامت با مربیان و داوطلبین سلامت پیشکسوت برگزار شد افزود: داوطلب سلامت فردی دارای مقبولیت و نفوذ اجتماعی و علاقه‌مند به فعالیت‌های اجتماعی، خیرخواهانه و عام‌المنفعه است.
دریسی اظهار کرد: داوطلبان سلامت در واقع حلقه ارتباطی بین نظام سلامت و سطوح محیطی جامعه هستند و با شرکت مستمر در برنامه‌های آموزشی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت به یادگیری مفاهیم بهداشتی اولیه پرداخته و آموخته‌های خود را به خانوارهای تحت پوشش خود منتقل می‌کنند.
وی همچنین تصریح کرد: برنامه مشارکتی داوطلب سلامت از سال ۱۳۷۲ در شهرستان دشتستان اجرایی شده است و یکی از برنامه‌های بسیار موفق وزارت بهداشت بوده که باهدف ارتقای سطح سواد سلامت جامعه به‌ویژه مادران و تشویق خانوارهای تحت پوشش برای استفاده از تسهیلات بهداشتی موجود و قابل‌دسترس در سطح کشور اجرایی شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: نقش داوطلبین سلامت در طرح‌های اجرایی وزارت بهداشت همیشه پررنگ بوده است و همواره برای حفظ سلامتی خود و خانوارهای تحت پوشش تلاش می‌کنند و در طرح‌هایی مانند واکسیناسیون عمومی کرونا، طرح فلج اطفال، سرشماری جمعیت و انتقال آموزش‌ها به جمعیت تحت پوشش خود، بدون داشتن هیچ‌گونه چشم‌داشتی، مانند یک بازوی پرتوان، دلسوزانه و فعالانه در کنار کادر بهداشت و درمان بوده‌اند.
دریسی گفت: داوطلبان سلامت در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان افرادی دارای نقش اصلی، با آموزش و رهگیری بیماران و افراد تحت پوشش خود به شناسایی زودهنگام بیماری و جلوگیری از شیوع بیماری کمک کرده‌اند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: در دو سال همه‌گیری بیماری کرونا، داوطلبین سلامت با عضویت در گروه‌های حمایتی و شناسایی خانواده‌های نیازمند، امکان رساندن کمک‌های حمایتی، معیشتی به افراد آسیب‌پذیر جامعه را فراهم کردند و نقش بسیار خوبی در کنترل بیماری کرونا ایفا کرده‌اند که جای قدردانی دارد.
دریسی اظهار کرد: شهرستان دشتستان دارای ۳۹۶ داوطلب سلامت است که ۳۱۰ داوطلب در شهر و ۸۶ نفر در روستاها فعالیت می‌کنند.
در این نشست با حضور معاون بهداشتی، کارشناس مسئول و کارشناسان واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان دشتستان از مربیان و داوطلبین سلامت فعال این شهرستان با اهدای لوح یادبود و هدایا تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/س.غ۳۰۳۰