عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ثبت دومین روز متوالی بدون فوتی ناشی از کرونا در تقویم روزهای کرونایی استان چهارمحال و بختیاری


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت دومین روز بدون فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در این استان خبر داد افزود: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان ۱۷۳۸ نفر می باشد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهاردهمین روز از آذر ماه سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۱ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۲۲ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۵ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون ۱۱۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۸۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون ۱۳ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی در ادامه از انجام ۲۵۴ هزار و ۵۴۵ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۸۶ هزار و ۵۷۳ بیمار به کرونا در استان به ثبت رسیده است.
وی در ادامه با یاداوری اینکه، هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بن، بروجن، شهرکرد و لردگان، کیار زرد و شهرستان های سامان، فارسان،کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند افزود: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان کماکان کاهشی و با ثبات است.
وی عمده ترین نگرانی ها را مربوط به عادی انگاری بیش از حد مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: با توجه به شناسایی سویه جدید امیکرون در دنیا و مشاهده آن در کشورهای همسایه و جهش های متعدد این ویروس خطر شکسته شدن برخی از سدهای ایمنی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، واکسیناسیون گسترده و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی را تنها سلاح در مقابل گسترش بیماری کرونا چه در مقابل سویه های جدید و چه سویه های قبلی عنوان کرد.