عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اتوبوس آموزش، مشاوره و انجام تست HIV در شهرستان بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس غلامرضا بیغش اظهار داشت: روز جهانی ایدز این نکته را به افراد و دولت‌ها یادآوری می‌کند که هنوز نیاز اساسی افزایش بودجه جهت مبارزه با ویروس اچ.آی.وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به اچ.آی.وی وجود دارد.
وی بیان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اچ.آی.وی یکی از استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از این بیماری در کشور است که علیرغم فعالیت‌ها و اقداماتی که در طول سالیان گذشته انجام‌شده هنوز چالش‌های بسیاری وجود دارد که می‌بایست به آن توجه گردد.
کارشناس برنامه کنترل بیماری ایدز بیان داشت: یکی از چالش‌های اصلی در کشور که به‌شدت تحت تاثیر پاندومی کووید نیز قرار گرفته است افت فعالیت‌های تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ.آی.وی است، لذا به‌منظور اطلاع‌رسانی مناسب و ترغیب به انجام تست، به مدت یک‌ماه از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ کارزاری تحت عنوان " من نیز آزمایش اچ.آی.وی را انجام می‌دهم " انجام می‌شود.
مهندس بیغش توضیح داد: این برنامه با هدف دسترسی عمومی به آموزش و تشخیص اچ.آی.وی به‌صورت نمادین برگزار می‌گردد که به همین منظور مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با همکاری سازمان بهزیستی به‌صورت مشترک اقدام به راه‌اندازی اتوبوس ایدز با استفاده از خودروی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نموده است.
وی عنوان کرد: این فعالیت که تا ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد به‌صورت راه‌اندازی یک پایگاه سیار در حال انجام است و اتوبوس ایدز با استقرار در مکان‌های پرازدحام و شلوغ شهر بوشهر جهت کلیه شهروندانی که به‌صورت داوطلبانه جت انجام مشاوره و تست تشخیص اچ آی وی اعلام آمادگی می‌نمایند اقدام می‌نماید.
مهندس غلامرضا بیغش خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است در این پایگاه سیار تمرکز اصلی بر آموزش اچ.آی.وی با روش رویکرد نوین بوده و در انتها اعلام می‌شود هرکسی تمایل دارد می‌تواند به‌صورت رایگان تحت آزمایش قرار گیرد، تاکید بر رعایت محرمانگی از ارکان اصلی این فعالیت است.

انتهای پیام/ا.س ۳۰۰۰