عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

نخستین رویداد شتاب کنترل شیرهای صنعتی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی برگزار شد

اختتامیه نخستین رویداد شتاب کنترل شیرهای صنعتی با حضور دکتر حبیب دانش منش؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، دکتر محمدحسین موسی زاده؛ مدیر کل دفتر نوآوری فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر احمد رجبی؛ رئیس اداره حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری واحد استانی فارس، مهندس غلامعلی نجفی؛ رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی، صاحبان ایده و هیات داوران با معرفی ایده های برتر  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از بخش های مهم هر صنعتی بخش ابزار دقیق است که یک حرفه تخصصی و خاص می باشد. مهندس نجفی  اضافه کرد: در صنایع از شیرهای صنعتی به وفور استفاده می شود و کنترل آن نیاز به تخصص و مهارت خاصی  دارد.

وی افزود: استارت آپ کنترل شیرهای صنعتی برای جمع آوری ایده و طرح های مرتبط با این تخصص طراحی و به مرحله اجرا در آمد.

نجفی، هدف از برگزاری این استارت آپ را تعامل بین متخصصین حوزه ابزار دقیق و معرفی آنها به شرکت ها، صنایع و کارخانجات بیان کرد و عنوان کرد: در حال حاضر با وجود تحریم ها و نیاز روز افزون صنایع این تعامل ضروری است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۵ ایده تخصصی و کاربردی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که بعد از بررسی تعداد ۴ ایده توسط متخصصین حوزه صنعت و دانشجویان مرتبط با صنعت به صورت حضوری و مجازی ارائه و در نهایت ایده های برتر انتخاب خواهند شد.

مدیرکل دفتر نوآوری فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با حضور مجازی خود در این مراسم گفت: برگزاری استارت آپ ها باعث ایجاد شبکه خواهد شد و از آنجا که استارت آپ های برگزار شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی تخصصی است افراد مختصص و خبره در این حوزه هویدا می شوند و این تعامل باعث رفع نیاز همدیگر خواهد شد. وی اظهار داشت که هدف از برگزاری هر استارت آپی شناسائی افراد خبره است.

رئیس اداره حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری واحد استانی فارس نیز در ادامه به موضوع استراتژی های توسعه صنعتی اشاره کرد و اعلام نمود در سال ۲۰۱۱ شرکت ها و صنایع بزرگ در حال تدوین استراتژ های نسل پنجم صنعتی به رویکرد نظام مند مسائل و دوری از فناوری های مجزا رسیده اند.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر به اکوسیستم فناوری و نوآوری توجه ویژه ای صورت گرفته که این رویکرد شامل تعامل سازنده با متغیرهای اجتماعی، توجه به محیط زیست و تاب آوری در توسعه صنعتی و نیز توجه به کرامت انسانی است.

دکتر رجبی افرود: عنوان رویداد شتاب کنترل شیرهای صنعتی یکی از عناصر مهم و اصلی این رویکرد نظام مند می باشد، چون بحث کنترل در آن لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس در ادامه  با بیان انیکه برگزاری استارت آپ ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی یک رویداد تخصصی است، گفت همه طرح های ارائه شده در این رویداد ها ارزشمند هستند.

وی اظهار داشت: بسا دیده شده است که طرح هایی از از نظر داوران رتبه های پایین تری را آورده اند اما در اجرا قوی تر عمل کرده و حتی تا مرحله تجاری سازی هم پیش رفته اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس با اشاره به اینکه بالای ۷۰ یا ۸۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند ادامه داد: دانش آموختگان این دانشگاه بعد از دانش آموخته شدن یا مشغول به کار هستند یا  کارآفریند خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نسل سوم و اخیراً نسل چهارم است و با توجه به اینکه اولویت این دانشگاه آموزش های مهارتی است به عنوان دانشگاه کار آفرین مطرح هست. وی اضافه کرد که برگزاری اینگونه رویدادها علاوه بر اینکه زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی است تعامل بین صاحبان ایده و صنعت را برقرار و موجب حل مسئله در جامعه و رفع مشکلات صنعت می گردد.

دکتر دانش منش خطاب به صاحبان ایده در این رویداد مطرح کرد: حضور شما در این رویداد یک فرصت طلائی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس اضافه کرد: با توجه به قرابت و نزدیکی که این مرکز با صنایع دارد فرصتی ایجاد شده که با طرح ایده های خودتان با حضور متخصصین صنایع زمینه ای برای تجاری سازی ایده ها فراهم کنید.

بنابراین گزارش، در پایان پس از داوری ایده ها، سه ایده برتر جهت معرفی به صنایع انتخاب شدند:

  1. طراحی کیت نصب یک پوزیشنر بر روی چند شیر صنعتی ایده از مهندس عبدالکریم ماندگاری
  2. طراحی و ساخت انواع کنترل ولو ایده از مهندس مهدی نصیبی
  3. ساخت دستگاه تست سه کاره مکانیکال مقره های کمپوزیتی پست های برق ایده از دکتر مسلم فراحی