عمومی | دانشگاه جیرفت

تقدیر از جانبازان و پاسداران در دانشگاه جیرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، رئیس دانشگاه جیرفت در این آیین ضمن گرامی داشت اعیاد شعبانیه گفت: ابتکار راهبردی حضرت امام (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی این نهاد مقدس انقلابی و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.

وی افزود: حافظه تاریخی ملت ایران و امت اسلامی نقش ارزشمند سپاه در جبهه‌های مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی و جریان‌های تجزیه طلب و قومیت‌گرا، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمی‌کند و این مهم بعد از جنگ تحمیلی در عرصه های، چون حمایت و همراهی با محور مقاومت و رزمندگان اسلام در مصاف با جنگ‌های نیابتی و تروریست تکفیری در منطقه راهبردی غرب آسیا ادامه داشته است.

وی با بیان این مطلب که بزرگ‌ترین الگوی ما در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جانبازان هستند تصریح کرد: جانبازی یعنی یادگاری داشتن از صحنه‌های ایثار و شهادت و این یادگاری دوران دفاع مقدس توفیقی الهی برای جانبازان عزیز است.

دکترکوهستانی با اشاره به نقش اساتید در تبیین مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی افزود: رسالت اساتید در آشنایی بیشتر نسل جوان با الگو‌های دینی و ملی در پاسداری و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خطیر است و در شرایط کنونی با توجه به هجمه دشمن که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره می‌کند بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: امروز به برکت سپاه پاسداران و حرکت‌های علمی و تحقیقاتی جوانان این مرز بوم ایران اسلامی به یک ابر قدرت در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بزرگی کرده است و این پیشرفت‌ها برگرفته از مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی است، اگر توانسته ایم کشوری را که هشت سال در جنگ بود آن هم با همه تجهیزات دنیا، امروز به یک دوست تبدیل کنیم این نشانه یک راهبرد استراتژیک بین المللی جهادی است که توسط جوانان این مرز بوم اجرایی شده است.

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که پاسداران و جانبازان و همه خانواده شهدا بر گردن این انقلاب حق دارند اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی جانبازان و پاسداران هستیم لذا باید قدردان آن‌ها باشیم.

همچنین سرهنگ پاسدار استایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد و در اقصی نقاط کشور به مردم خدمت رسانی می‌کند.

سرهنگ پاسدار استایی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از قبل از جنگ تحمیلی در عرصه دفاع از انقلاب حضوری فعال داشته است و امروز نیز با همه دشمنان خارجی، منطقه‌ای و برخی کوردلان داخلی مبارزه می‌کند.

در پایان این آیین از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و همچنین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و کارکنان جانباز دانشگاه جیرفت با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد، همچنین در این آیین به پاس پشتیبانی‌های رئیس دانشگاه جیرفت از برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه جیرفت، از رئیس دانشگاه جیرفت نیز تجلیل بعمل آمد.