عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: تاکنون بیش از ۲۰ هزار دشتستانی به کرونا مبتلا شده‌اند

ماریا خویشدوست در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: از شیوع بیماری کرونا در شهرستان تاکنون بیش از ۵۹ هزار و ۹۶۰ آزمایش pcr و رپی تست (تست سریع) برای مراجعین به مراکز منتخب کرونا و مراکز خدمات جامع سلامت گرفته شده است.
خویشدوست تصریح کرد: خوشبختانه از نیمه شهریورماه و پایان پیک پنجم روند مبتلایان به کرونا در شهرستان کاهشی بوده و در هفته‌های اخیر به ۴۰ تا ۵۰ نفر در هفته رسیده است.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش وزارت بهداشت سویه جدید کرونا شناسایی شده در افریقای جنوبی، سرایت بسیار بالاتری نسبت به نوع دلتا دارد تاکید کرد: تمامی آحاد جامعه باید هشدارها و توصیه‌های کرونایی را جدی بگیرند و حتی اگر دو دوز واکسن هم دریافت کرده‌اند و علائم سرماخوردگی دارند، شرایط قرنطینه را باید کاملاً رعایت نمایند.
خویشدوست گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان به زیر ۵۰ درصد رسیده است که این زنگ خطری برای تمامی افراد جامعه بخصوص سالمندان و بیماران دارای بیماری زمینه‌ای هست.
وی اظهار کرد: در شهرستان دشتستان از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۶۷ فوتی داشته‌ایم که ۳۷ مورد آن موارد محتمل بوده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: مقابله با تمام بیماری‌های تنفسی تزریق واکسن، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از مردم خواست که هرگونه علائم سرماخوردگی، تب، آبریزش بینی، بدن درد را جدی بگیرند و سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی تحت پوشش خود برای شناسایی و شروع زودهنگام بیماری مراجعه نمایند.

انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰