عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه؛ واکسیناسیون نوبت اول بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در شهرستان گناوه/ توصیه جدی به دریافت نوبت دوم و سوم واکسن کرونا

عصمت حیدری در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: از زمان شروع واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ تاکنون بیش از ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دوز اول و حدود ۷۰ درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۷ هزار دوز واکسن در این شهرستان تزریق شده است خاطرنشان کرد: از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان گناوه نیز تاکنون ۸۰ درصد دوز اول و بیش از ۶۸ درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ضمن توصیه جدی به مردم برای تکمیل فرایند واکسیناسیون خود افزود: شهروندان در اولین فرصت با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون نوبت اول، دوم و سوم خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: شهروندان محترم توجه داشته باشند که در صورت تزریق واکسن سینوفارم یا برکت در نوبت‌های اول و دوم با گذشتن مدت ۴ ماه از دریافت نوبت دوم و یا تزریق واکسن آسترازینکا با گذشتن مدت ۶ ماه از دریافت نوبت دوم می‌توانند نوبت سوم واکسن خود را دریافت کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه با توجه به فراهم شدن شرایط دریافت دوز سوم در سراسر کشور تاکید کرد: تاثیر واکسن کرونا نیز مثل هر واکسن دیگری با گذشت زمان کاهش می‌یابد و ضروری است با دریافت دوز تقویتی،‌ این کاهش اثرگذاری جبران شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ضمن تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: از کلیه شهروندان دعوت می‌شود در امر واکسیناسیون مشارکت بیشتری داشته باشند تا از وقوع پیک‌های بعدی و افزایش تعداد مبتلایان و جان‌باختگان جلوگیری شود.


انتهای پیام/ ک.آ ۳۰۸۰