عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری وبینار پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در معاونت درمان



وبینار تخصصی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، این وبینار آموزشی در راستای ارزیابی های ادواری اعتباربخشی و با حضور مدیران، مسئولان فنی و کارشناسان بیمارستان های دولتی و غیردولتی تابعه دانشگاه برگزار شد.

فرامرز بهادرخان رئیس اداره اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه هدف از برگزاری این وبینار آموزشی را افزایش آمادگی بیمارستان ها درخصوص آشنایی با نحوه پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی عنوان کرد.

وی با اشاره به ابتلاع دستورالعمل اجرایی اعتباربخشی وزارت بهداشت از آغاز ارزیابی های ادواری اعتباربخشی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ششم آذرماه  خبر داد که تا نیمه اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

فرامرز بهادرخان ضمن بیان توضیحاتی درخصوص کلیات ارزیابی های ادواری، اهمیت و نقش این ارزیابی ها در روند استقرار استانداردهای اعتباربخشی در مورد کسب اطمینان از بهبود کیفیت و ایمنی بیمار، دستورالعمل اجرایی فرآیند ارزیابی های ادواری و نیز حفظ آمادگی بیمارستان ها مطالبی را ارایه کرد.

رئیس اداره اعتباربخشی معاونت درمان در ادامه سخنان خود در مورد سنجه های منتخب ادواری شامل ۱۴۶ سنجه در محورهای رهبری و مدیریت، مراقبت، درمان و حمایت از گیرنده خدمت نکاتی را یادآور شد.

به گفته وی در این دوره ۱۴۶ سنجه منتخب از ۵۱۴ سنجه استانداردهای اعتباربخشی ویرایش چهارم، با رویکرد مراقبت و درمان، ایمنی بیمار و رعایت حقوق گیرندگان خدمت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گفته فرامرز بهادرخان نتایج ارزیابی های ادواری این دوره در حفظ ، ارتقا یا تنزل درجه اعتباربخشی بیمارستان ها تاثیر دارد.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات بهینه بیمارستان ها در مقابله با ویروس کووید ۱۹ طی پاندمی منحوس کرونا برای تمامی بیمارستان های تابعه دانشگه در ارزیابی ادواری پیش رو آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع