معاونت فرهنگی و دانشجویی، پیشران توسعه گفتمان خودباوری در میان دانشجویان است
در راستای هم اندیشی و هماهنگی در امور دانشگاه، نشست صمیمی رئیس دانشگاه با کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این نشست، دکتر حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، بر نقش معاونت فرهنگی و دانشجویی در ایجاد روحیه خودباوری و توانمندی در دانشجویان تاکید کرد و افزود: دانشگاه با بدنه ای از دانشجویان روبرو است که نیمی از آنان شاغل و نیم دیگر جویای شغل هستند. مسئولیتی که دانشگاه در برابر این دو گروه از دانشجویان دارد، اینگونه است که دانشجویان شاغل نیاز به ارتقاء در شغل و مهارت و گروه دوم نیاز به بازار کار دارند. ارتقا و توسعه مشاغل در کشور یکی از وظایف دانشگاه علمی کاربردی است.
وی با تاکید بر لزوم تعامل بیش از پیش معاون و مدیران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی با مجموعه ها و دستگاه های بالادستی، ابراز داشت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا دانشجویان ما به خودباوری برسند. همچنین به این باور برسیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نیمی از آموزش عالی کشور را در دست داشته باشد لذا باید بتوانیم آموزش مهارتی را به صورت کامل اجرا نماییم.
دکتر بلندی اظهار داشت: پاسداشت مجاهدت های شهدا و ایثارگران عزیز و خدمتگزاری به خانواده های ایشان از وظایف اصلی دانشگاه است. برای دانشجویان شاهد و ایثارگر باید خدمات نوین و شاخصی انجام داد که از جمله مهمترین آن هدایت شغلی و کارآفرینی و هدایت آنها به سمت استارتآپ های کارآفرینی است.
ایشان با اشاره به لزوم اجرای برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و دانشجویی توسط واحدهای استانی و مراکز آموزشی اضافه کرد: همکاران ستادی مستقر در معاونت فرهنگی و دانشجویی، باید فقط به برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها پرداخته و در حوزه اجرا از سایر ظرفیت ها بهره مند شوند.
در خاتمه، دکتر حسین بلندی، تشکیل و توسعه مجامع و اتحادیه های علمی دانشجویی را مسیر مناسبی جهت اشتغالزایی دانشجویان دانست و اعلام کرد: برنامه ریزی برای تشکیل بنیاد کارآفرینی، در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی، قرار گیرد.
لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست دکتر عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران حوزه معاونت، ضمن معرفی کارکنان زیرمجموعه، گزارش اقدامات جاری و برنامه های آتی معاونت را ارائه نمودند .