عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

معاونت فرهنگی و دانشجویی، پیشران توسعه گفتمان خودباوری در میان دانشجویان است

در راستای هم اندیشی و هماهنگی در امور دانشگاه، نشست صمیمی رئیس دانشگاه با کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این نشست، دکتر حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، بر نقش معاونت فرهنگی و دانشجویی در ایجاد روحیه خودباوری و توانمندی در دانشجویان تاکید کرد و افزود: دانشگاه با بدنه ای از دانشجویان روبرو است که نیمی از آنان شاغل و نیم دیگر جویای شغل هستند. مسئولیتی که دانشگاه در برابر این دو گروه از دانشجویان دارد، اینگونه است که دانشجویان شاغل نیاز به ارتقاء در شغل و مهارت و گروه دوم نیاز به بازار کار دارند. ارتقا و توسعه مشاغل در کشور یکی از وظایف دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با تاکید بر لزوم تعامل بیش از پیش معاون و مدیران حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی با مجموعه­ ها و دستگاه­ های بالادستی، ابراز داشت: باید به دنبال راه­کارهایی باشیم تا دانشجویان ما به خودباوری برسند. همچنین به این باور برسیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی می ­تواند نیمی از آموزش عالی کشور را در دست داشته باشد لذا باید بتوانیم آموزش مهارتی را به صورت کامل اجرا نماییم.

دکتر بلندی اظهار داشت: پاسداشت مجاهدت ­­های شهدا و ایثارگران عزیز و خدمتگزاری به خانواده ­های ایشان از وظایف اصلی دانشگاه است. برای دانشجویان شاهد و ایثارگر باید خدمات نوین و شاخصی انجام داد که از جمله مهمترین آن هدایت شغلی و کارآفرینی و هدایت آن­ها به سمت استارت­آپ های کارآفرینی است.

ایشان با اشاره به لزوم اجرای برنامه ­ها و رویدادهای فرهنگی و دانشجویی توسط واحدهای استانی و مراکز آموزشی اضافه کرد: همکاران ستادی مستقر در معاونت فرهنگی و دانشجویی، باید فقط به برنامه ­ریزی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ­ها پرداخته و در حوزه اجرا از سایر ظرفیت ­ها بهره مند شوند.

در خاتمه، دکتر حسین بلندی، تشکیل و توسعه مجامع و اتحادیه های علمی دانشجویی را مسیر مناسبی جهت اشتغال‌زایی دانشجویان دانست و اعلام کرد: برنامه ­ریزی برای تشکیل بنیاد کارآفرینی، در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی، قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست دکتر عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران حوزه معاونت، ضمن معرفی کارکنان زیرمجموعه، گزارش اقدامات جاری و برنامه­ های آتی معاونت را ارائه نمودند .