عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران خبر داد؛ اجرای طرح «برنامه‌های علمی» در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی در جمع معاونان، مدیران کل و روسای دانشکده‌های واحد تهران مرکزی با تاکید بر گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: طرح «برنامه‌های علمی» مدل منسجمی است که برای اولین بار در کشور با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین به عنوان یک نظام بهره گیری هدفمند بومی گسترده در آموزش عالی تعریف شده است.

وی افزود: کنترل استانداردهای آموزشی و جهت دهی پژوهشی، دو بحث مهم در برنامه‌های علمی است و به طور محوری واحد تهران مرکزی در حوزه‌های محیط زیست، علوم و مهندسی ورزش، صنایع خلاق و فرهنگی و مطالعات منطقه‌ای فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر هویت بخشی دانشجویان، اظهار کرد: سال اول دانشجویی، نقش جدی در هویت بخشی دانشجویان دارد و به همین منظور باید از استادان و پیشکسوتان صاحب سبک استفاده کنیم تا در هویت بخشی دانشجویان تاثیر گذار باشند. باید روش‌های تعاملی با دانشجویان را تغییر دهیم و آموزش کارآمد توام با استاندارد علمی ارائه دهیم.

طهرانچی درخصوص پروژه صنایع فرهنگی و خلاق، گفت: دانشکده ارتباطات، هسته اصلی پروژه صنایع فرهنگی است که رشته‌های مهندسی، الهیات، زبان انگلیسی، هنر و سایر رشته‌ها به آن متصل می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این جلسه بر موضوعاتی از جمله تحول اساسی در حوزه ادبیات و الهیات، سبک آفرینی در دانشکده علوم پایه، پایه گذاری یک مکتب فکری در دانشکده مدیریت، اصلاح هرم اعضای هیات علمی، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی ملی، هویت بخشی دانشجویان، کارآفرینی و... تاکید کرد.