menu
search
  • folder_open
    visibility248
    link


    از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صورت گرفت
    ابلاغ آیین‌نامه جامع سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
    دکتر ابراهیم کلانتری در بخشنامه ای به روسای واحدهای مراکز استان، واحدهای جامع مستقل، واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، «آیین‌نامه جامع  سرای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور تامین بستر آسایش، آرامش، امنیت و اعتماد آن دسته از دانشجویان و خانواده هایشان که در شهر دیگری غیر از محل سکونت خود تحصیل می کنند، دانشگاه آزاد اسلامی سرای دانشجویی را برای تحصیل بدون دغدغه با اسکان کم‌هزینه، مطمئن و قانون‌مند زیر نظر دانشگاه فراهم کرده است.
    در این آیین‌نامه تمامی ابعاد زندگی دانشجویان سرای دانشجویی مطرح شده و به منظور ارج نهادن به بنیاد خانواده و ایجاد تسهیلات مناسب برای ازدواج آسان جوانان، سرای دانشجویی متأهلین نیز در این آیین‌نامه آورده شده است و با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در سطح واحدهای دانشگاهی، اسکان دانشجویان به دو وضعیت تمام‌وقت و پاره‌وقت در نظر گرفته شده است.
    ارکان مدیریتی سرای دانشجویی، نحوه مدیریت و اداره سرای دانشجویی، شرح وظایف مدیر اداره امور سرای دانشجویی و متصدی، مقررات عمومی و ضوابط و مقررات اسکان، مقررات ورود و خروج اسکان تمام‌وقت، مقررات بهداشتی، اخلاقی و انضباطی سرای دانشجویی، ضوابط و مقررات اسکان پاره‌وقت، خدمات و امکانات، موارد انضباطی، اجاره بها، شرایط سرای دانشجویی متأهلی و... ازجمله موارد مطرح‌شده در این آیین‌نامه است.
    براساس ماده 7 این آیین‌نامه، دانشجویان شاهد و ایثارگر، دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرزندان خانواده های کم‌درآمد، فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان جدیدالورود با نظر و تشخیص کمیته سرای دانشجویی واحد، در اولویت واگذاری اسکان تمام‌وقت سرای دانشجویی قرار دارند.
    همچنین درخصوص اسکان پاره‌وقت در سرای دانشجویی نیز آمده است: نظر به افزایش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به اینکه دانشجویان این مقاطع تحصیلی معمولاً بیش از دو روز در هفته برنامه کلاسی ندارند و موضوع اسکان دائم برای آنها در سرای دانشجویی مطرح نیست، به منظور استفاده بهینه از سراهای دانشجویی و ارائه خدمات مناسب‌تر، این دسته از دانشجویان با توجه به ضوابط و مقررات می توانند از خدمات اسکان پاره‌وقت در سراهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.
    در ماده مربوط به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سرای دانشجویی آمده است: به منظور استفاده مطلوب و هدفمند از اوقات فراغت دانشجویان در سراهای دانشجویی برای کشف استعدادها و توانمندی های آنان برنامه‌های برگزاری نمازجماعت، برگزاری کلاس های تقویتی و آمادگی آزمون مقاطع بالاتر، برگزاری کلاس های هنری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی، استفاده بهینه از اساتید، محققان حوزوی و دانشگاهی برای اجرای برنامه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی، ارزشیابی مستمر از عملکرد فرهنگی سرای دانشجویی، راه‌اندازی مشاوره های مذهبی و اعتقادی، روانی و تحصیلی و برگزاری برنامه های عبادی، نشست های دینی و تشویق دانشجویان به ورزش و... اجرا شود.

  • برچسب ها