عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: اقدامات جهادی و بسیجی وار کادر بهداشت و درمان باعث کنترل بیماری کرونا در دشتستان شد

ماریا خویش دوست در حاشیه مراسم تقدیر از بسیجیان طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌های مفید و زیبایی بود که جهت مقابله با این ویروس منحوس برنامه‌ریزی و اجرا شد و انصافاً تاثیر فراوانی در پیشگیری و کنترل این بیماری داشت.
خویشدوست تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا، روحیه بسیجی و اقدامات جهادی نیروهای مردمی و بهداشت و درمان بود که با ایثارگری و عشق به همنوع توانستند این بیماری را کنترل نمایند و بار سنگین مصائب ناشی از کرونا بری مردم قابل تحمل نمایند.
وی بیان کرد: اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی شهدای گمنام شبکه بهداشت و درمان دشتستان به‌صورت جهادی در قالب این طرح فعالیت نمودند و در بیماریابی، خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و غیره نقش‌آفرینی کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در حال حاضر که در هفته گرامیداشت بسیج هستیم، بر خود لازم می‌دانم از نیروهای بسیجی ارگان‌های مختلف شهرستان که از شیوع بیماری کرونا با مجموعه بهداشت و درمان همکاری نمودند، تشکر و قدردانی نمایم.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان در توصیف بسیج مستضعفین اظهار کرد: سازمان مناسبی که بتواند هر فرد و گروهی را با هر شغل و تخصصی که دارد به کار گیرد و در واقع اصل عمومیت بسیج را محقق کند.
حجت‌الاسلام ابوذر شاد بیان کرد: با نظر به جایگاه و اهمیت نقش‌آفرینی بسیج در جامعه و پذیرش این امر که مهم‌ترین قالب و شکلی که مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت داوطلبانه در آن حضور یافته‌اند و با عضویت در آن در مقاطع حساس از ارزش‌های اسلامی و انقلاب دفاع و حمایت کرده‌اند، بسیج است، به این فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه بسیج باید توجه کرد: بسیج یعنی متن مردم، آن مردمی که می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آن‌ها داشت.
وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی و علمی نقش اول را در توسعه تفکر بسیجی به عهده‌دارند و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان یک‌نهاد علمی در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور کادر بهداشت و درمان باروحیه بسیجی واری که داشته‌اند در تمامی بحران‌ها و مصائب کشور، حماسه‌ها و رشادت‌های مثال‌زدنی آفریدند که جای تقدیر و تشکر دارند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان اظهار کرد: داشتن بصیرت، اعتقاد و روحیه جهادی از شاخص‌های مهم بسیجی بودن است که بسیجیان ما با داشتن این شاخص‌ها توانستند از ابتدای شیوع منحوس بیماری کرونا تاکنون در میدان مبارزه با این بیماری جانانه تلاش و این بیماری را کنترل نمایند.
در این مراسم با حضور مسئولین شبکه بهداشت و درمان دشتستان و سپاه جوادالائمه شهرستان از نیروهای جهادی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/س.غ۳۰۳۰