عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

مهلت شرکت در جشنواره عکس پرستار و کرونا تا ۱۵ آذر تمدید شد

معاون فرهنگی و رفاهی سازمان نظام پرستاری گفت: مهلت شرکت در جشنواره عکس پرستار و کرونا تا ۱۵ آذر تمدید شد.

به گزارش وبدا، کوروش نادری معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به استقبال علاقه مندان به شرکت در جشنواره عکس پرستار و کرونا که از ابتدای آبان شروع شده است و با توجه به مدت محدود اعلام شده قبلی که تا پایان آبان بود، زمان شرکت در این جشنواره تا ۱۵ آذر تمدید شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ثبت و ضبط تصاویر فداکاری‌های پرستاران در دوران سخت و پرالتهاب کرونا است. پرستاران در این دوره حماسه‌ای تاریخی را رقم زدند و با ایثار و از جان گذشتگی سهم مهمی در مراقبت از افراد مبتلا به کرونا و نجات آنها داشتند و تصاویری بی بدیل از عشق و خدمت خلق کردند.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: پرستاران حدود دو سال گذشته تاریخ ساز شدند و عاشقانه و صادقانه به جنگ با دشمنی پنهان و ویروسی ناشناخته رفتند که هنوز درمان قطعی ندارد و جز مراقبت برای افراد مبتلا به این بیماری کاری نمی توان انجام داد.

نادری گفت: پرستاران در این دوران سخت، وظیفه مراقبت از بدحال ترین بیماران مبتلا به کرونا را به عهده داشتند. برای نجات بیماران ۱۵۰ شهید و حدود ۹ هزار جانباز تقدیم کردند و با وجود همه مشکلات و بی توجهی‌ها در صحنه دفاع از سلامت مردم ایستادند.

خدمات و فداکاری‌های پرستاران در این دوران سخت با کلمه و جمله قابل بیان نیست

وی بیان کرد: خدمات و فداکاری‌های پرستاران در این دوران سخت با کلمه و جمله قابل بیان نیست به همین علت سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جشنواره عکس پرستار و کرونا را برگزار می کنند تا شاید کلام تصویر بتواند اندکی از این روزهای عشق و خدمت را به تصویر بکشد.

معاون فرهنگی سازمان نظم پرستاری ادامه داد: همه عکاسان حرفه‌ای، کادر بیمارستانی، اعضای جامعه پرستاری و مراجعان به بیمارستانها و مراکز درمانی می‌توانند با گرفتن عکس از خدمات پرستاران در حین خدمت به بیماران کرونا در این جشنواره شرکت کنند.

نادری تصریح کرد: هر شخص می‌تواند سه عکس به این جشنواره ارسال کند. علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری به آدرس http://ino.ir/ عکس‌های خود را ارسال کنند.

وی در پایان عنوان کرد: به نفرات اول تا سوم این جشنواره جوایز نفیسی اهدا می‌شود، جایزه نفر اول یک سکه بهار آزادی، نفر دوم نیم سکه و نفر سوم ربع سکه بهار آزادی است؛ همچنین به همه عکس‌هایی که به مرحله داوری راه پیدا می‌کنند مبلغی به عنوان حق التصویر پرداخت می‌شود.