عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اصلاح سبک زندگی؛ بهترین راه برای پیشگیری از دیابت



رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مهدیه، اصلاح شیوه زندگی را بهترین راهکار برای پیشگیری و کنترل دیابت عنوان کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مهدیه، در مراسم بزرگداشت هفته ملی دیابت که با حضور تعدادی از بیماران دیابتی  در بیمارستان مهدیه برگزار شد، دکتر زاده مدرس رییس مرکز  ضمن گرامیداشت هفته ملی دیابت، آن را فرصتی برای آگاهی بخشی و توجه عمومی و در نتیجه پیشگیری از بروزعوارض ناشی از این بیماری عنوان کرد.

دکتر زاده مدرس اصلاح شیوه زندگی را بهترین راهکار برای پیشگیری و کنترل دیابت برشمرد و بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

وی در خاتمه سخنان خود از زحمات دکتر فشارکی نیا متخصص داخلی و پرستار درمانگاه دیابت در راستای خدمت رسانی به بیماران دیابتی و پیشگیری و کنترل دیابت تقدیر کرد.

دکتر فشارکی نیا متخصص داخلی بیمارستان نیز با بیان این که ۶۰۰۰ بیمار دیابتی در این مرکز خدمات دریافت می کنند گفت: هر هفت سال تعداد بیماران دیابتی در سطح جهان دو برابر می شوند.

وی شعار هفته ملی دیابت را خودمراقبتی بیماران دیابتی با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و مصرف دارو عنوان کرد و افزود: بیماری دیابت ریشه کن نمی شود ولی قابل کنترل و درمان است.

دکتر فشارکی جنگ با بیماری دیابت را سبب خستگی و افسردگی بیمار و در نتیجه عدم رعایت رژیم غذایی، ورزش نکردن و عدم مصرف داروهای مربوطه عنوان کرد که باعث تشدید بیماری و ناتوانی های ناشی از سکته های قلبی، مغزی و نارسایی های کلیوی می شود.

وی با اشاره به خدمات مشاوره ای رایگان واحد تغذیه بیمارستان مهدیه به بیماران دیابتی گفت: رعایت رژیم غذایی و کنترل قند خون در بیماران دیابتی بسیار مهم است و این افراد باید روزانه شش وعده غذایی شامل سه وعده اصلی و سه میان وعده سبک صرف کنند.  بیمار دیابتی به هیچوجه نباید احساس گرسنگی کند زیرا باعث می شود رژیم غذایی را برهم زده و رعایت نکند.

خلیلی پرستار درمانگاه دیابت بیمارستان نیزبه تبیین برنامه های درمانگاه دیابت بیمارستان پرداخت که ویزیت رایگان بیماران دیابتی در هفته دیابت، نصب بنر اطلاع رسانی، اهدای دستگاه سنجش قند خون به ۱۰ تن از بیماران دیابتی که قند خون آنها کنترل شده بود، اهدای لوح فشرده آموزشی به بیماران دیابتی، تهیه و توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی به بیماران دیابتی و غیر دیابتی از جمله این اقدامات بود.

در خاتمه این مراسم از اقدامات ارزشمند خیرین دیابتی مرکز و پرستار درمانگاه دیابت بیمارستان با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰س.ع