عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: بهترین محل برای آموزش اصلاح شیوه زندگی، مدرسه است

ماریا خویشدوست افزود: دانش آموزان می‌توانند محور مهمی به عنوان سفیر سلامت در خانواده‌ها باشند و با آگاهی دادن به دانش آموزان، باورهای سلامتی در بین دانش آموزان و جامعه را نهادینه کرد.
خویش دوست تصریح کرد: ۲۲.۸ درصد از دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم سفیر سلامت هستند و دوران شیوع بیماری کرونا با ساخت کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی نقش مهمی در آموزش همسالان خود ایفا کرده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با تقدیر از ادارات آموزش‌وپرورش مناطق مختلف شهرستان، نقش اساسی آن‌ها را در سلامت جامعه و گسترش آموزش بهداشت بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و بیان داشت: سفیران سلامت دانش‌آموزی در این راه به ما می‌توانند کمک نمایند.
خویشدوست خاطرنشان کرد: ۷۹ درصد از دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون واکسینه شده‌اند و امیدواریم با کمک اولیا مدارس و والدین پوشش واکسیناسیون دانش آموزان هرچه زودتر به ۹۰ درصد برسیم و با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی شاهد بازگشایی مدارس و جمع شدن دوباره دانش آموزان در کنار هم باشیم.
وی اظهار کرد: در تحقیقات علمی که انجام گرفته، متاسفانه بیماری کرونا علاوه بر ایجاد مشکلاتت جسمی، مشکلات روحی و روانی بر والدین و دانش آموزان برجای گذاشته است که نیاز به کارشناسان حوزه سلامت روان بعد از پایان پاندمی بیشتر خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: همکاری بخش بهداشت و آموزش‌وپرورش بعد از پایان پاندمی کرونا بسیار پررنگ‌تر خواهد شد و با حضوری شدن مدارس با تداوم آموزش‌های خود مراقبتی توسط مربیان سلامت مدارس و مراقبین سلامت از سلامت جسمی و روحی و روانی دانش آموزان محافظت خواهد شد.
همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی با حضور مسئولین شهرستانی و استانی و با همکاری سفیران سلامت دبستان شاهد لاله شهر برازجان برگزار شد.
انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰