عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

افتتاح درمانگاه آفرینش بیمارستان شهدای هفت تیر

با حضور سرپرست دانشگاه ایران انجام شد:
افتتاح درمانگاه آفرینش بیمارستان شهدای هفت تیر
کلینیک ویژه بیمارستان شهدای هفت تیر  با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهره برداری رسید .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: آیین افتتاح درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی آفرینش بیمارستان شهدای هفت تیر روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونین و نماینده مجمع خیرین سلامت برگزار شد .
دکتر حسین توکلی؛ فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم ضمن تشکر از پیگیری سرپرست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: اولویت اصلی ما، نظام سلامت است و در همین زمینه بودجه های لازم برای بهسازی و نوسازی بیمارستانها وشبکه های بهداشت و ارتقاء زیر ساخت های درمانی اختصاص می یابد .
توکلی با بیان این نکته که تجهیزات ام ار ای و سی تی اسکن از  اعتبارات ارزش افزوده برای بیمارستان های شهدای هفت تیر و فیروز آبادی خریداری شده و آماده نصب است، افزود: پروژه ساخت بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی هفت تیر باید در اولویت قرار گیرد تا با توجه به حجم مراجعات هر چه سریعتر به بهره برداری برسد .
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اعلام همکاری در حوزه های مختلف نظام سلامت اظهار کرد: با همدلی و همکاری بین بخشی خدمات خوبی در بیمارستان‌های این منطقه ارائه می شود .
وی افزود: در حوزه پزشکی و ارائه خدمات به اهالی شهرستان ری باید به نحوی عمل شود تا مردم مجبور نباشند برای پیگیری درمان به شهر تهران مراجعه کنند، لذا باید این ظرفیت همانند درمانگاه آفرینش در این منطقه  ایجاد شود تا افراد از بهترین امکانات پزشکی برخوردارشوند‌ .
دکتر محمد امین زارع؛ مدیر عامل بیمارستان شهدای هفت تیر در بخش ابتدایی آیین افتتاح درمانگاه آفرینش عنوان کرد : عملیات اجرایی ساخت این مرکز به مساحت ۵ هزار متربع از سال ۱۳۹۴ آغازشد و با حمایت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجمع خیرین سلامت و تامین اعتبار حدود ۴۵ میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی شده است .
مدیر عامل بیمارستان گفت: کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی مختلفی در درمانگاه آفرینش وجود دارد و ما در نظر داریم کلینیک طب ورزش و مرکز جامع توانبخشی را همراه اندازی کنیم و  تخت های ای سی یو تروما را افزایش دهیم .
زارع با بیان اینکه بیمارستان شهدای هفت تیر با سابقه ۵۵ سال در شهرستان شهرری خدمات سلامت ارائه می کند، افزود: این بیمارستان یکی از قطب های اصلی تروما، رادیوتراپی و شیمی درمانی در کشور است و  سالیانه بیش از ۱۵۰ هزار بیمار را پذیرش می کند .
وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما و همکاران در مجموعه بیمارستان شهدای هفت تیر این است تا خدمات با کیفیت و در شان مردم شهرستان ری ارائه دهیم .
در ادامه دکتر سید علی یزدی خواه؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را برای تکمیل پروژه های درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد و افزود: راه اندازی بیمارستان جایگزین ۳۲۰ تخت خوابی فیروز آبادی و اجرای ساخت بیمارستان جایگزین شهدای هفت تیر، تحول مهمی در نظام خدمات رسانی به شمار می روند و توجه ویژه به حوزه سلامت با وجود حجم بالای مراجعین به بیمارستان های شهرستان ری ضروری است .
در پایان مراسم، دکتر عبدالرضا پازوکی؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران از زحمات  مجموعه خیریه آفرینش قدردانی و لوح تقدیری به مهندس جراحی؛ نماینده مجمع خیرین سلامت اهدا کرد .
پایان خبر //
مرضیه ره نورد