عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بابل

اردوی جهادی‌درمانی در مناطق بالادست بابل

به گزارش مفدا بابل، سعید سلیمانی دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل از برگزاری اردوی دو روزه جهادی بهداشتی، درمانی، فرهنگی، عمرانی و سازندگی کانون‌ هلال‌احمر معاونت فرهنگی و دانشجویی در منطقه بندپی شرقی در روستای‌های ورخامن، نسیه، هشتری و درازکش خبر داد.

دبیر کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اردوی دو روزه جهادی بهداشتی، درمانی، فرهنگی، عمرانی و سازندگی کانون‌ هلال‌احمر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل مزین به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با همکاری هلال‌احمر استان و بابل ، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، دهیاری و شورای روستای ورخامن و با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان ماه در منطقه بندپی شرقی در روستای‌های ورخامن، نسیه، هشتری و درازکش برگزار شد.

وی افزود: در این اردو که تعدادی از پزشکان عمومی، متخصصین پوست، زنان، اطفال، دندانپزشکان، پرستار، ماما ، شنوایی‌سنج ، اپتومتریست، مشاوره روان‌، تغذیه و جمعی از دانشجویان به مردم این روستاها خدمات رایگان ارائه دادند.

سعید سلیمانی بیان داشت: در این اردوی جهادی تست‌های غربالگری از قبیل کنترل فشارخون، قندخون، آموزش پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، آموزش بهداشت دهان و دندان و توزیع بروشور و پمفلت‌های آموزشی، کلرسنجی آب روستا و چشمه‌های اطراف، کلاسهای فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و سرگرمی به همراه توزیع بسته های فرهنگی (لوازم التحریر) و بسته‌های بهداشتی(فلوراید، خمیردندان و مسواک) ویژه دانش آموزان این روستا اجرا شد.

وی ادامه داد: در این اردو دکتر عمادی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر پورامیر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه،  محمد علی‌تبار رئیس هلال احمر بابل نیز حضور داشتند.