عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

حضور محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در جلسه طرح جهش تولید در شهرستان گرمی

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای با حضور مهندس شهریار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، بخشدار شهرستان انگوت، دکتر غلامی از معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و مهندس حسن‌زاده نماینده ستاد اجرایی فرمان امام مهندس شارعی مجری فنی طرح و دکتر مهربان و تقی نژاد از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و اعضای کمیته شهرستانی طرح و جمعی از کشاورزان در فرمانداری شهرستان انگوت روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه سال جاری در شهرستان انگوت برگزار شد.

در این جلسه اهداف و برنامه‌های طرح جهش تولید در دیمزارها توسط مهندس شهریار و دکتر غلامی به حاضرین ارائه گردید . مهندس بدرزاده گزارشی از وضیعت پیشرفت طرح در سطح شهرستان ارائه و در ادامه کشاورزان مسائل و مشکلات زراعت دیم را مطرح کردند که توسط حاضرین جلسه ابهامات مطرح شده کشاورزان را توضیح داد.

مهندس حسن‌زاده نیز به ادامه پشتیانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تامین محلول بذر مال روی و NPK و اعتبارات لازم جهت تسهیلات تعریف شده در طرح تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که با همکاری محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی تولید محصولات زراعی دیم در سال جاری بطور محسوسی افزایش یابد .

در این برنامه دکتر تقی نژاد عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل و محقق کشاورزی حفاظتی ، پتانسیل استان بخصوص مناطق چهارگانه حوزه مدیریت جهاد کشاورزی گرمی در زمینه کشت بی خاک‌ورزی و نحوه تنظیم بذرکارهای کشت مستقیم همراه با رعایت تناوب با سایر گیاهان زراعی و دکتر مهربان ارقام مناسب و جدید گندم دیم و بذر مال کردن در زمان کاشت توسط کشاورزان در راستای جهش تولید در دیمزارهای شهرستان پرداخت.