عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس؛ کشور ما می تواند محل زایش و خیزش انسان‌هایی شبیه به مریم میرزا خانی باشد

پرفسور ایرج نبی پور در مورد بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر اظهار کرد: با وجودیکه این بنیاد در شرایط سخت و دشواری قرار داشت ولی مسئولان این بنیاد تا کنون توانسته‌اند آن را زنده نگه بدارند، گرچه بین استان بوشهر و دیگر استان‌ها از لحاظ شرایط نخبه از دید مردم تفاوت‌هایی وجود دارد.
وی بیان کرد: با وجودیکه این بنیاد قدمت دارد ولی متاسفانه در استان بوشهر اندیشه‌ای که بتواند در توسعه علم کمک کند با مقاومت روبرو شده است.
رییس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس خاطر نشان کرد: با تمام مشکلات وظیفه ما این است که اگر از این بنیاد فارغ التحصیل می‌شویم یا جایزه‌اش را دریافت می‌کنیم، بتوانیم راه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی را در استان ادامه دهیم.
دکتر نبی پور بیان کرد: افرادی که در این کشور نخبه هستند به هر جای دیگر مهاجرت کنند، همچنان به این کشور وابسته بوده و این نشان دهنده توان کشور در پرورش افراد نخبه می‌باشد.
وی تصریح کرد: در جهان امروز نگاه به علم نگاه سنتی نبوده و دانشگاه‌ها تنها محل تولید علم نیستند بلکه نگاه ما در اقتصاد جدید یعنی اقتصاد دانش محور این است که دانشگاه‌ها نه تنها محل تولید دانش بوده بلکه محل بکار گیری دانش هم هستند.
رییس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس گفت: ما اکنون با یک دانشگاه نسل سوم روبرو هستیم که نخبه‌ای که تربیت می شود باید یاد بگیرید دانشی که فرا گرفته را چطور در جامعه به کار ببرد.
پروفسور نبی پور اظهار کرد: دانشگاه نسل جدید باید به نوآوری نگاه ویژه داشته باشد و این یعنی علم نافع، علمی که در سطح جامعه به کار گرفته شود ولی سیستم‌های سنتی حاضر در کشور پاسخگو این نوع نگاه نیستند.
وی بیان کرد: در نظام ملی نوآوری مارپیچ پنج گانه داریم که مهمتر از حفظ زیست کره بوده و این است که چگونه به انسان‌ها احترام بگذاریم، نخبه نه تنها باید دانش را یاد بگیرد بلکه باید آن را بکار ببرد و برای حفظ فرهنگ جامعه و زیست کره و محیط زیست تلاش کند.
رییس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس استان بوشهر اظهار کرد: راه علم تنها راه نجات استانمان است که می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد یعنی اینکه مسیر توسعه علمی را در پیش بگیریم.
دکتر نبی پور افزود: باید خوشه‌های علم و فناوری را در استان تقویت کنیم و مسیر دیگری را برای رشد و توسعه بوشهر در پیش بگیریم که تدوین راه نقشه توسعه علمی استان باشد که بوشهر را به عنوان یک بندر ارزشمند در حوزه خلیج فارس وارد کنیم تا بدرخشد.
آیین تقدیر و معرفی برگزیدگان چهارمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر با حضور مسئولین، نخبگان و فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.


انتهای پیام /ز.ح.۱۰۲۷