عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا از مراکز بهداشتی - درمانی نوبندگان و خورنگان و قدردانی از مدافعان سلامت/نشست با بخشدار نوبندگان، مردم و معتمدین محلی

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بازدید از مراکز بهداشتی – درمانی شهر نوبندگان و روستای خورنگان با حضور بخشدار نوبندگان و مسوولین محلی و بررسی ارایه خدمات و قدردانی از مدافعان سلامت، با مردم و معتمدین منطقه دیدار کرد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر علی اصغر خالقی در نشست با مردم و معتمدین منطقه گفت: روزهای سختی در ۲۰ ماه گذشته در حوزه های مختلف بر مردم دنیا و کشور و شهرمان گذشت و این پاندمی به جهات مختلف متفاوت بود .

وی افزود: کادر بهداشت و درمان شهرستان بصورت شبانه روزی در حال ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به بیماری کرونا بودند و این روند ادامه دارد .

رییس دانشگاه با بیان اهمیت واکسیناسیون علیه کرونا در کاهش تعداد بیماران مبتلایان و مرگ و میر کرونایی ادامه داد: پوشش گسترده واکسیناسیون در سطح روستا و لکه گیری افراد جا مانده، عزم جدی مسوولین محلی و تلاش کادر بهداشت و درمانی منطقه در اقناع و آگاه سازی مردم را می طلبد.

دکترخالقی بیان کرد: عوارض جانبی بیماری کرونا در آینده مشخص خواهد شد و عاقلانه ترین کار، پیشگیری از ابتلا به بیماری است و یکی از بهترین راهکارها تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی می­باشد که همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: بعد از واکسیناسیون تا زمانی که ویروس در شهرستان و کشور در حال چرخش است، همچنان باید پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را در دستور کار جدید قرار دهیم .

رییس دانشگاه اضافه کرد: بحران کرونا و فشار های ناشی از تحریم ها باعث شد که فشار مضاعفی بر حوزه سلامت به لحاظ اقتصادی و تجهیزات پزشکی و داروها وارد شود و لزوم توجه جدی به افزایش توانمندی های داخلی را آشکار میسازد .

دکترخالقی گفت: بی شک نقش خیرین سلامت در ارتقای نیازمندی های بهداشتی - درمانی منطقه با توجه به مشکلات مالی دولت کمک کننده خواهد بود و عاقبت به خیری و باقیات الصالحاتی برای آنها خواهد بود و قطعا نجات جان انسان ها از ارزشمندترین کارها هست.

وی با اشاره به توجه جدی به نذر سلامت و بهداشت و هدایت نذورات به سمت ارتقای خدمات سلامت در کنار وظایف دولت، بر بررسی نیازمندی های بهداشتی - درمانی منطقه و پیگیری رفع مشکلات تاکید کرد.